Systemy zarządzania treścią w internecie WH-KU-I-1-SysZarzTr
elem przedmiotu jest zapoznanie studenta informatycznymi systemami zarządzania (ang. CMS - Content Management System), z ukierunkowaniem na treść zamieszczaną w internecie, jak i z technologiami teleinformatycznymi. Tytułowe zagadnienie będzie prezentowane od strony teoretycznej, jak i praktycznej.
Cele towarzyszące to m.in. nabycie umiejętności oraz doskonalenie kompetencji w odniesieniu do technik internetowych i teleinformatycznych, zasobów on-line, projektowania UX, dostępności cyfrowej, a także zastosowania CMS w instytucjach kultury, zarządzaniu zasobami, jak i inicjatywach społecznokulturowych.
Praktycznym efektem będzie przeprowadzenie analizy i przygotowanie koncepcji systemu zarządzania treścią w internecie w odniesieniu do przykładowych projektów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
W07 - student/ka (1) definiuje podstawowe terminy dotyczące CMS, (2) nazywa, a zarazem (3) dobiera określone elementy projektów, jak i realizacji CMS, głównie w odniesieniu do projektów związanych z upowszechnianiem kultury, animacją życia kulturalnego, a także w zarządzaniu kulturą.
U07 - student/ka (4) posługuje się podstawowymi terminami z zakresu CMS w języku obcym (angielskim).
K02 - student/ka (5) potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę w odniesieniu do działań teoretycznych i praktycznych związanych z projektami CMS.
Kryteria oceniania
Efekt W07:
- dostateczny/3 – (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) posiada podstawową wiedzę w zakresie zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami, zna definicje oraz podstawową terminologię, korzysta z literatury przedmiotu (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela);
- dobry/4 – posiada podstawową wiedzę w zakresie zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS) – w odniesieniu do większości zagadnień związanych z tematyką zajęć; poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami, zna definicje oraz podstawową terminologię, korzysta z literatury przedmiotu – w odniesieniu do większości zagadnień związanych z tematyką zajęć;
- bardzo dobry/5 – posiada pełną wiedzę w zakresie zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); poprawnie posługuje się wszystkimi pojęciami, zna definicje oraz terminologię, korzysta z literatury przedmiotu – ww. elementy prezentuje samodzielnie.
Efekt U07:
- dostateczny/3 – (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) potrafi posługiwać się podstawową wiedzą w zakresie zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS) – dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim); potrafi poprawnie posługiwać się podstawowymi pojęciami, definicjami oraz podstawową terminologią, korzysta z literatury przedmiotu (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) – dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim);
- dobry/4 – w odniesieniu do większości zagadnień związanych z tematyką zajęć (dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim)), potrafi posługiwać się podstawową wiedzą w zakresie zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); potrafi poprawnie posługiwać się podstawowymi pojęciami, definicjami oraz podstawową terminologią, potrafi korzystać z literatury przedmiotu - w odniesieniu do większości zagadnień związanych z tematyką zajęć (dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim);
- bardzo dobry/5 – posiada pełną wiedzę (dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim)) w zakresie w odniesieniu zagadnień związanych z tematyką zajęć – ww. elementy prezentuje samodzielnie; potrafi posługiwać się (dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim) pełną wiedzą w zakresie zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); potrafi korzystać z literatury przedmiotu - w odniesieniu do większości zagadnień związanych z tematyką zajęć (dotyczy terminów w mowie i piśmie w języku obcym (np. angielskim).
Efekt K02:
- dostateczny/3 – (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) wykazuje przygotowanie do wykorzystania zdobytej wiedzy w odniesieniu do zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); wykazuje (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) przygotowanie w odniesieniu do rozwiązań teoretycznych i praktycznych, związanych z tematyką zajęć;
- dobry/4 – wykazuje przygotowanie do wykorzystania większości zdobytej wiedzy w odniesieniu do zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); wykazuje przygotowanie w odniesieniu do większości rozwiązań teoretycznych i praktycznych, związanych z tematyką zajęć;
- bardzo dobry/5 – wykazuje pełne przygotowanie do wykorzystania zdobytej wiedzy w odniesieniu do zasad upowszechniania kultury, metod animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą (z zastosowaniem CMS); wykazuje pełne przygotowanie w odniesieniu do wszystkich rozwiązań teoretycznych i praktycznych, związanych z tematyką zajęć.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: