Instytucje kultury, edukacja i animacja kulturowa WH-KU-I-1-InstKulEd
Zajęcia mają na celu przybliżeniu szerokiego spectrum funkcjonowania instytucji kultury w Polsce, edukacji i animacji kulturowej. Na zajęciach omówione zostaną m.in. modele zarządzania instytucją kultury, ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, narzędzia marketingowe, wykorzystywane w instytucjach kultury, finansowanie, różnice w funkcjonowaniu organizacji z trzech sektorów kultury.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU1_W07 - Zna zasady upowszechniania kultury, metody
animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą.
Rozumie warunki organizacyjne, ekonomiczne oraz
prawne funkcjonowania instytucji kultury.
KU1_U08 - - Potrafi planować i organizować indywidualną pracę
badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst
społeczno-kulturowy, a także działać zespołowo,
przyjmując różne role oraz doskonaląc kompetencje i
sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie
KU1_K03 -Jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa
w bieżącym życiu kulturalnym, a także do
przedstawiania własnych pomysłów i inicjatyw
mających na celu ubogacenie oferty kulturalnej i
motywowanych troską o lokalne środowisko
społeczne.
KU1_K04 - Jest gotów do wypełniania swoich zobowiązań
społecznych poprzez działanie na sposób
przedsiębiorczy z nastawieniem na rozwój i
upowszechnianie kultury, wykazując troskę o
szeroko rozumiany interes publiczny.
Kryteria oceniania
ocena bardzo dobra: student bez problemów omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach. W prezentacji korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego. Potrafi wyjaśnić spectrum funkcjonowania trzech typów instytucji kultury w Polsce bez posługiwania się notatkami. Umiejętnie analizuje zagadnienia, związane z tematyką zajęć.
ocena dobra: student omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach z nielicznymi potknięciami. W prezentacji korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego, sporadyczne korzystając z notatek. Potrafi wyjaśnić spectrum funkcjonowania trzech typów instytucji kultury w Polsce. Umiejętnie analizuje zagadnienia, związane z tematyką zajęć.
ocena dostateczna: student fragmentarycznie omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach z licznymi potknięciami. W prezentacji ustnej w ograniczonym stopniu korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Potrafi częściowo wyjaśnić spectrum funkcjonowania trzech typów instytucji kultury w Polsce bez posługiwania się notatkami. Nie posiada umiejętności analitycznych. Prezentacja podparta jest notatkami prelegenta.
Praktyki zawodowe
Nie przewidziano.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: