Dylematy etyczne współczesnego świata WH-KU-I-1-DylEtycz
Celem konwersatorium jest wprowadzenie studenta kulturoznawstwa w kwestie etyczne, jakie niesie ze sobą współczesna kultura. W trakcie zajęć zostaną poddane refleksji dylematy etyczne, z jakimi styka się indywidualnie oraz zbiorowo we współczesnej kulturze. Podjęte zagadnienia pozwolą studentowi lepiej zrozumieć etyczny wymiar współczesnej kultury. Punktem wyjścia do etycznej refleksji nad współczesną kulturą będą podstawowe pytania pojawiające się w historii etyki w ciągu wieków. Będą stanowiły one perspektywę do analizy dylematów pojawiających się w konsekwencji rozwoju nauki i techniki w obszarach związanych z granicami ludzkiego życia oraz ludzkich relacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 30 godz.udział w zajęciach
20 godz. prace domowe i praca końcowa
10 przygotowanie do rozmowy końcowej | W cyklu 2023/24_L: 2 ECTS: 55 h.
Przygotowanie do ćwiczeń: 20 h
Udział w zajęciach: 30 h
Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5 h.
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
EW – student zna powiązania pomiędzy etyką a naukami o kulturze i rozumie etyczny wymiar współczesnej kultury.
EU – Student potrafi zidentyfikować, nazwać oraz dostrzec różne kwestie etyczne we współczesnej kulturze. Student umie prowadzić dialog dotyczący kwestii etycznych oraz komunikować argumenty uzasadniające swój punkt widzenia.
EK – Student odnajduje w pracy kulturoznawcy zagadnienia etyczne i przyjmuje własną perspektywę etyczną względem związanych z nią dylematów.
Kryteria oceniania
Na ocenę niedostateczną: Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną.
Na ocenę dostateczną: Student zna podstawowe zagadnienia z historii etyki i potrafi dostrzec ich odniesienie do nauk o kulturze, student umie wskazywać argumenty skłaniające do wyboru własnego podejścia etycznego, odnaleźć kwestie etyczne w wytworach współczesnej kultury, student potrafi nazwać dylematy etyczne w pracy kulturoznawcy.
Na ocenę dobrą: Student posiada wiedzę z zakresu etyki oraz odnajduje jej zastosowanie w naukach o kulturze, student umie wskazywać argumenty skłaniające do wyboru określonego podejścia etycznego, student potrafi zastosować kategorie i wiedzę z zakresu etyki w analizie wytworów współczesnej kultury, student potrafi nazwać i zanalizować dylematy etyczne w pracy kulturoznawcy
Na ocenę bardzo dobrą: Student posiada szeroką wiedzę z zakresu etyki oraz odnajduje powiązania z nią w treściach związanych z naukami o kulturze, student umie wskazywać argumenty wyjaśniające przyjęcie różnych podejść etycznych oraz potrafi twórczo zastosować kategorie i wiedzę z zakresu etyki w analizie wytworów współczesnej kultury, student potrafi nazwać, zanalizować i rozstrzygnąć dylematy etyczne w pracy kulturoznawcy
Literatura
W cyklu 2021/22_L:
papież Franciszek, encyklika Fratelli tutti i inne dokumenty. |
W cyklu 2022/23_L:
Immanuel Kant, O wiecznym pokoju, 1795. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: