Język polski C1/C2 dla cudzoziemców semestr I WH-KON-POL-C1/C2-I
Student, rozpoczynający naukę j. polskiego na poziomie C1, powinien mieć opanowany materiał z zakresu gramatyki, leksyki oraz składni z poziomów niższych (A1, A2, B1, B2). Po zaliczeniu dwóch semestrów student uzyskuje poziom zaawansowany (C1/C2).
Zakres tematyczny, uwzględniający potrzeby (językowe, gramatyczne, leksykalne, socjokulturowe) studenta na poziomie C1, C2.
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu poziomów C1 oraz C2 student biegle posługuje się językiem polskim, potrafi wypowiedzieć się zarówno na tematy ogólne, jak i specjalistyczne, swobodnie włada zwrotami idiomatycznymi o różnej tematyce. Uczący się nabywa kompetencji językowych, umożliwiających płynne przedstawienie samodzielnie opracowanego materiału w formie ustnej oraz pisemnej. Student potrafi wprowadzać do swojej wypowiedzi aluzje, odsyłające do zagadnień polskiej historii, kultury, literatury itp.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student wykazuje się bardzo dobrą znajomością leksyki, gramatyki oraz składni, które są przewidziane w katalogu tematycznym i katalogu zagadnień gramatyczno-syntaktycznych dla poziomów C1 oraz C2. Student stosuje związki frazeologiczne, używa wyrazów we właściwym znaczeniu. Uczący się potrafi bez trudu wypowiedzieć się na dowolny temat (ogólny i specjalistyczny), uwzględniony w katalogu tematycznym na poziomach C1 -C2, a także stosować odpowiedni styl (oficjalny lub nieoficjalny). Wypowiedź studenta jest płynna i spontaniczna.
Na ocenę dobrą (4): student wykazuje się dobrą znajomością leksyki, gramatyki oraz składni, które są przewidziane w katalogu tematycznym i katalogu zagadnień gramatyczno-syntaktycznych dla poziomów C1 oraz C2, stosuje związki frazeologiczne, jednak sporadycznie popełnia błędy. Student potrafi wypowiedzieć się na większość tematów ogólnych i specjalistycznych, uwzględnionych w katalogu tematycznym na poziomach C1 -C2, a także stosować odpowiedni styl (oficjalny lub nieoficjalny). Niektóre tematy mogą sprawiać studentowi trudność oraz wymagać uzupełnienia. Wypowiedź uczącego się jest płynna.
Na ocenę dostateczną (3): student wykazuje się znajomością leksyki, gramatyki oraz składni, które są przewidziane w katalogu tematycznym i katalogu zagadnień gramatyczno-syntaktycznych dla niższych poziomów (np. B1 lub B2), sporadycznie stosuje związki frazeologiczne lub używa je w błędnym kontekście. Wypowiadanie się na większość tematów ogólnych i specjalistycznych, uwzględnionych w katalogu tematycznym na poziomach C1 -C2 sprawia studentowi trudność. Styl uczącego się jest nieporadny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: