Fonetyka i wymowa języka włoskiego II WH-KON-FonWymJW
Celem niniejszych zajęć jest dalsze rozwijanie kompetencji językowych u studentów filologii włoskiej w zakresie wymowy włoskiej. Ćwiczenia z zakresu poprawnej wymowy prowadzone są w odniesieniu do fonetyki artykulacyjnej, oraz podstaw fonologii języka włoskiego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze
nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań
językoznawczych (FW1_W01). Potrafi formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod. Posiada umiejętność uzasadnienia doboru problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową z zakresu fonetyki i fonologii (FW1_U03). Ponadto, student potrafi analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne
przedstawienie i uzasadnienie przyjętego stanowiska z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku filologii i innych
dyscyplin humanistycznych (FW1_U07).
Kryteria oceniania
Uczestnicy zajęć muszą przygotować prezentację powerpoint, która będzie stanowić bazę do omówienia wskazanego przez wykładowcę zagadnienia.
Na ocenę bardzo dobrą (5) Student bardzo dobrze zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W01). Potrafi bezproblemowo formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonując wyboru stosownych metod. Posiada umiejętność bardzo trafnego uzasadnienia doboru problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową z zakresu fonetyki i fonologii (FW1_U03). Ponadto, student potrafi doskonale analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne
przedstawienie i uzasadnienie przyjętego stanowiska z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku filologii i innych dyscyplin humanistycznych (FW1_U07).
Na ocenę dobrą (4) Student dobrze zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W01). Potrafi sprawnie formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonując wyboru stosownych metod. Posiada umiejętność trafnego uzasadnienia doboru problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową z zakresu fonetyki i fonologii (FW1_U03). Ponadto, student potrafi analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie przyjętego stanowiska z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku filologii i innych dyscyplin humanistycznych (FW1_U07).
Na ocenę dostateczną (3) Student dostatecznie dobrze zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W01). Potrafi dość sprawnie formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonując wyboru stosownych metod. Posiada umiejętność stosunkowo trafnego uzasadnienia doboru problemu i metod badawczych, okazjonalnie posługując się przy tym poprawną terminologią naukową z zakresu fonetyki i fonologii (FW1_U03). Ponadto, student potrafi analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie przyjętego stanowiska z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku filologii i innych dyscyplin humanistycznych (FW1_U07).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: