Mindful Reading WH-KON-E-MinRead
Wybór czytelniczy i jego czynniki
Sytuacja czytania
Czas, miejsce lektury
Doświadczanie słowa
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
MR_01
zna literaturę przedmiotu, rozumie na czym polega praktyka mindfulness w procesie lektury dzieł literackich
MR_02
potrafi posługiwać się właściwymi terminami i narzędziami badawczymi
z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić lekturę dzieła literackiego w praktyce uważności
MR_03
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i
konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii
ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu
Kryteria oceniania
Ocenie podlega
- systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach
- odpowiedź ustna dotycząca: treści lektur, ich problematyki oraz poznanej terminologii.
Ocenę niedostateczną uzyskuje student, który nie zna treści lektur, nie uczestniczył aktywnie w zajęciach, nie potrafi wskazać i omówić wybranego problemu, nie posługuje się terminologią literaturoznawczą.
Ocenę dostateczną otrzymuje student, który zna treść omawianych lektur, potrafi w sposób odtwórczy zrekonstruować ich problematykę, uczestniczył w zajęciach, zna podstawowe terminy literaturoznawcze.
Ocenę dobrą otrzymuje student, który przeczytał lektury dokładnie, potrafi udzielić odpowiedzi na pytania o wysokim stopniu szczegółowości dotyczące treści. Wskazuje istotne problemy badawcze i ich konteksty w odniesieniu do wybranego utworu. Potrafi odtwórczo dokonać analizy wybranego zagadnienia.
Ocenę bardzo dobrą uzyskuje student, który aktywnie brał udział w zajęciach, zna wszystkie lektury w stopniu wysokiej szczegółowości, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę wskazanego problemu z odniesieniami do literatury przedmiotu, posługuje się świadomie i płynnie terminologią literaturoznawczą, umie sformułować dobrze uzasadnione opinie krytyczne.
Literatura
Mindfulness and Meditation at University 10 Years of the Munich Model Andreas de Bruin
de Bruin, Andreas Ludwig-Maximilians-Universität München, Deutschland
Edith-Haberland-Wagner-Stiftung funder.
From Handwriting to Footprinting : Text and Heritage in the Age of Climate Crisis.
Baillot, Anne, author.
1 online resource (179 pages)
2023
Reading home cultures through books / edited by Kirsti Salmi-Niklander and Marija Dalbello.
Salmi-Niklander, Kirsti, editor.
Dalbello, Marija, editor.
1 online resource (155 pages)
2022
Reading Matters : Five Centuries of Acquiring Books / George C. Schoolfield.
Schoolfield, George C., author.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: