Praktyczna nauka języka włoskiego 4 - słuchanie i konwersacja WH-FW-I-2-PNJW4-SK
Kurs Praktyczna nauka języka włoskiego 4 - słuchanie i konwersacja jest zaprojektowany dla studentów, którzy osiągnęli poziom średniozaawansowany (B1) i dążą do podniesienia swoich kompetencji językowych do poziomu zaawansowanego (B2). Podczas kursu studenci będą rozwijać swoje umiejętności słuchania i konwersacji poprzez pracę z autentycznymi materiałami audio, takimi jak wywiady, podcasty, programy radiowe i filmy.
Zajęcia koncentrują się na doskonaleniu zdolności rozumienia języka włoskiego w różnych kontekstach, zarówno formalnych, jak i nieformalnych. Studenci będą ćwiczyć prowadzenie rozmów na różnorodne tematy, od codziennych spraw po bardziej złożone kwestie związane z kulturą, polityką, nauką i sztuką. Istotnym elementem kursu będzie także rozwijanie umiejętności argumentacji, wyrażania opinii i uczestniczenia w debatach.
Dzięki temu kursowi studenci osiągną płynność językową niezbędną do swobodnego porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego, w środowisku pracy oraz w kontaktach towarzyskich z native speakerami. Kurs umożliwi także lepsze zrozumienie subtelnych niuansów językowych i kulturowych, co jest kluczowe na poziomie B2.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się dla kursu Praktyczna nauka języka włoskiego 4 - słuchanie i konwersacja obejmują następujące umiejętności, które studenci powinni opanować do końca kursu:
Rozumienie ze słuchu na poziomie zaawansowanym (B2):
Studenci będą w stanie rozumieć główne idee i szczegóły w złożonych materiałach audio w języku włoskim, takich jak wywiady, wykłady, debaty i inne autentyczne źródła dźwiękowe. Będą w stanie śledzić dłuższe wypowiedzi i zrozumieć różne akcenty oraz rejestry językowe.
Płynna i spójna komunikacja ustna:
Studenci rozwiną zdolność prowadzenia rozmów na różnorodne tematy, wykazując się płynnością i spontanicznością w wypowiedziach. Będą potrafili skutecznie wyrażać swoje opinie, uczestniczyć w dyskusjach i argumentować swoje stanowisko na różne tematy, zarówno w kontekstach formalnych, jak i nieformalnych.
Zastosowanie zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych:
Studenci będą w stanie używać złożonych struktur gramatycznych oraz bogatego słownictwa odpowiedniego dla poziomu B2, dostosowując język do kontekstu i celu wypowiedzi. Będą potrafili formułować precyzyjne i poprawne językowo wypowiedzi.
Analiza i interpretacja treści językowych:
Studenci zdobędą umiejętność krytycznej analizy i interpretacji treści językowych, z uwzględnieniem różnic kulturowych i subtelnych niuansów znaczeniowych. Będą potrafili zidentyfikować ton, intencje oraz emocje w wypowiedziach ustnych.
Zdolność do prowadzenia debaty i argumentacji:
Studenci nauczą się efektywnie uczestniczyć w debatach, prezentując swoje poglądy w sposób logiczny i przekonujący. Będą potrafili bronić swojego stanowiska, reagować na kontrargumenty i prowadzić dialog w sposób konstruktywny.
Świadomość kulturowa i językowa:
Studenci pogłębią swoją świadomość kulturową, lepiej zrozumieją konteksty społeczne, polityczne i kulturowe we Włoszech, co pozwoli im na bardziej efektywną komunikację w sytuacjach międzykulturowych
Kryteria oceniania
Test końcowy jest złożony z dwóch części dotyczących rozumienia ze słuchu oraz jednej ustnej części konwersacyjnej. Pierwsza część ze słuchania odbędzie się w połowie semestru, natomiast druga na końcu kursu. Podczas tych testów zostaną zaproponowane różne ćwiczenia mające na celu sprawdzenie znajomości zdobytych umiejętności, ze szczególnym naciskiem na zdolność do poprawnego rozpoznawania i interpretowania dźwięków, słów i zdań w różnych kontekstach. Ćwiczenia te są zaprojektowane tak, aby ocenić precyzję i płynność w rozumieniu języka włoskiego w mowie, sprawdzając umiejętność studentów w śledzeniu i analizowaniu treści dialogów i tekstów audio o rosnącym poziomie trudności.
Test ustny z konwersacji obejmuje opis obrazka wybranego przez prowadzącego spośród tych, które są zawarte w podręczniku używanym podczas kursu. Student będzie musiał dokonać szczegółowego i spójnego opisu. Następnie zadane zostaną dwa pytania pochodzące z tego samego podręcznika, na które student będzie musiał odpowiedzieć, wykazując się znajomością słownictwa i struktur gramatycznych omawianych na zajęciach. Test ustny ma na celu sprawdzenie zdolności studentów do jasnego i złożonego wypowiadania się, prowadzenia płynnej i adekwatnej konwersacji.
Aby uzyskać zaliczenie kursu, student musi uzyskać minimum 3/5 zarówno z części ze słuchania, jak i z konwersacji. W przypadku, gdy student nie uzyska wymaganej oceny z jednej z części, będzie zobowiązany do jej poprawy w trakcie kolejnej sesji egzaminacyjnej.
Literatura
Alberto Regagliolo (2022). Quattro chiacchiere. Conversazione in lingua italiana. Learning EDU.
W cyklu 2024/25_L:
Alberto Regagliolo (2022). Quattro chiacchiere. Conversazione in lingua italiana. Learning EDU. (Nuova Edizione, gialla) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: