Gramatyka opisowa języka włoskiego II WH-FW-I-2-GOJWII
Ćwiczenia stanowią uzupełnienie praktyczne do wykładu "Gramatyka opisowa języka włoskiego" dla studentów II roku filologii włoskiej oraz mają na celu ćwiczenie i pogłębianie terminologii związanej z gramatyką włoską i podstawowych zagadnień z dziedziny morfologii strukturalnej języka włoskiego.
Oprócz terminologii związanej z gramatyką języka włoskiego, proponowane będą ćwiczenia w zakresie:
- budowy zdania prostego oraz elementów składowych (soggetto, predicato, apposizione, attributo, complementi diretti, complementi indiretti)
- budowy zdania złożonego (frasi coordinate, frasi subordinate: frasi sostantive, frasi circostanziali itd.)
- składni strukturalnej (podział zdania na syntagmy).
Uwaga: lista zagadnień i ich kolejność mogą ulec zmianie.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA FW1_W01
- Student wymienia i definiuje podstawowe terminy z zakresu gramatyki włoskiej i posiada zaawansowana wiedzę w zakresie struktur morfo-składniowych języka włoskiego.
UMIEJĘTNOŚCI FW1_U01
- Student rozpoznaje i opisuje najważniejsze zagadnienia w zakresie struktur morfo-składniowych języka włoskiego.
- Student zna podstawowe pozycje i opracowania w zakresie struktur morfo-składniowych języka włoskiego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE FW1_K01
- Student rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia, ustawicznego doskonalenia i wzbogacania struktur gramatycznych języka włoskiego.
OPIS ECTS - 1 punkt (30 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 30 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 5 godzin
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi;
- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz potrafi je porównać;
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do opisania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: