Uczeń z doświadczeniem emigracji na lekcjach języka polskiego WH-FPZ-SP-II-2-UczdE
Celem zajęć jest przygotowanie studenta specjalizacji nauczycielskiej do pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach języka polskiego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów.
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną:
student zna wybrane rozwiązania metodyczne i merytoryczne oraz przykładowe dobre praktyki stosowane w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym; potrafi (z drobnymi błędami) dostosować działania dydaktyczne do potrzeb i możliwości ucznia; jest gotów do adaptowania wybranych metod pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji;
Na ocenę dobrą:
student zna podstawowe rozwiązania metodyczne i merytoryczne oraz dobre praktyki stosowane w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym; potrafi dostosować działania dydaktyczne do potrzeb i możliwości ucznia z wybranymi rodzajami doświadczenia migracyjnego; jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji;
Na ocenę bardzo dobrą:
student zna rozwiązania metodyczne i merytoryczne oraz dobre praktyki stosowane w pracy z uczniami z różnorodnymi doświadczeniami migracyjnymi; potrafi dostosować działania dydaktyczne do potrzeb i możliwości ucznia z różnymi doświadczeniami migracyjnymi; jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: