Literatura dla dzieci i młodzieży w dydaktyce szkolnej WH-FPZ-SP-II-2-LiDzM
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z najnowszą literaturą dla dzieci i młodzieży oraz pokazanie, jak można ją wykorzystać w pracy w szkole, szczególnie podstawowej. Na zajęciach studenci poznają wybrane tematy i motywy popularne w najnowszej literaturze dla niedorosłego czytelnika.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student_ka:
- zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
- potrafi identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania;
- jest gotów/gotowa do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student swobodnie posługuje się zaawansowaną aparaturą pojęciową z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę dodatkową. Zna różnorodne (pod względem gatunkowym, tematycznym) (arcy)dzieła literatury dla dzieci i młodzieży. Zna i wie, gdzie szukać wiedzy i inspiracji z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży.
Na ocenę dobrą:
Student posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Potrafi z pomocą wykładowcy i z wykorzystaniem różnych źródeł zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę dodatkową. Zna różnorodne (pod względem gatunkowym, tematycznym) dzieła literatury dla dzieci i młodzieży. Wie, gdzie szukać wiedzy
i inspiracji z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży.
Na ocenę dostateczną:
Student w ograniczonym zakresie posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Z trudem potrafi zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę dodatkową. Zna elementarne (arcy)dzieła literatury dla dzieci i młodzieży. Wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: