Diagnoza i terapia pedagogiczna WH-FPZ-SP-II-1-DiTP
Na zajęciach omówione będą następujące zagadnienia:
1. ADHD
2. Dysleksja
3. Przyczyny trudności szkolnych
4. Upośledzenie umysłowe
5. Autyzmzagadnienia teoretyczne)
6. Ortoptyka
7. Integracja Sensoryczna
8. Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego
9. Zaburzenia Komunikacji językowej
10. Metody terapii
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Udział w zajęciach - 15
Przygotowanie do zajęć - 7
Konsultacje - 1
Czas na pisanie referatu - 5
Przygotowanie do zaliczenia - 10
Suma godzin: 38 godzin/30(25)godz=1 ECTS
Kryteria oceniania
Na ocenę:
2 (nast.) nie nazywa zaburzeń występujących u dzieci w toku nauki szkolnej
3 (dst.) zna i nazywa zaburzenia występujące u dzieci
4 (db.) wymienia i charakteryzuje symptomy towarzyszące poszczególnym zaburzeniom
5 db.) samodzielnie rozpoznaje i nazywa zaburzenia, które mogą towarzyszyć dziecku oraz potrafi dobrać odpowiedni rodzaj terapii
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Borowiecka Renata, Dziecko w równowadze, Warszawa 2011.
2. Brejnak Wojciech, Dysleksja: nie jesteś sam, Warszawa 2003.
3. Gruszczyk – Kolczyńska Edyta, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989.
4. Herda Katarzyna, O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Kielce 2007.
5. Kastory – Bronowska, Monika, Wczesna Interwencja, Warszawa 2002.
6. Pisula Ewa, Autyzm, Płock 2002.
7. Wnukowska Katarzyna, Czy moje dziecko mówi poprawnie: poradnik logopedyczny, Gdańsk 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: