Krytyczna analiza tekstu w praktyce redakcyjnej WH-FPZ-M-I-3-KrytAnT
Celem konwersatorium jest zaznajomienie studentów z zasadami korekty i redakcji tekstu. Podczas zajęć studenci będą pracować na przygotowanym materiale, wykorzystując poznane na zajęciach metody pracy redakcyjnej. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW_1 - definiuje pojęcia z zakresu redakcji tekstu (redakcji merytorycznej i technicznej);
EW_2 - omawia poszczególne etapy redakcji tekstu;
EW_3 – rozróżnia różne kategorie defektów redagowanego tekstu;
EW_4 – rozróżnia poszczególne znaki korektorskie i zna ich funkcje;
EU_1 - potrafi posługiwać się znakami korektorskimi;
EU_2 – potrafi zredagować przypisy i bibliografię tekstu naukowego;
EU_3 – potrafi rozpoznać w tekście błędy językowe i rzeczowe oraz je poprawić;
EU_4 – potrafi napisać komentarz redaktorski do autora;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko
Kryteria oceniania
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym pojęcia z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej);
- rozumie na czym polega redakcja i korekta tekstu, zna podstawowe znaki korektorskie i potrafi się nimi posługiwać;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje redakcyjne i wykorzystuje zdobytą wiedzę podczas zajęć;
- potrafi rozpoznać podstawowe defekty tekstu i proponuje sposoby ich poprawy;
- potrafi pracować w grupie;
- otrzymał ocenę dostateczną z kolokwium zaliczeniowego;
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze pojęcia z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej);
- rozumie na czym polega redakcja i korekta tekstu, zna znaki korektorskie i potrafi się nimi posługiwać;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje redakcyjne i wykorzystuje zdobytą wiedzę podczas zajęć;
- prawidłowo rozpoznaje błędów językowych i rzeczowych w analizowanym tekście, proponuje sposoby poprawienia tekstu;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- posiada znaczną wiedzę i umiejętności z zakresu przygotowania tekstu naukowego;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z kolokwium zaliczeniowego.
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze pojęcia z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej);
- bardzo dobrze rozumie na czym polega redakcja i korekta tekstu, zna znaki korektorskie i potrafi dobrze się nimi posługiwać;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje redakcyjne, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- prawidłowo rozpoznaje błędy językowe i rzeczowe w analizowanym tekście, proponuje sposoby poprawienia tekstu;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z kolokwium zaliczeniowego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: