Redakcja tekstów specjalistycznych WH-FPZ-M-I-2-RedTeSp
W trakcie zajęć studenci:
- nauczą się analizować strukturę tekstów specjalistycznych;
- nabędą umiejętność opisywania i oceniania struktury tekstów specjalistycznych;
- nauczą się rozpoznawać, wyodrębniać i analizować argumentację w tekstach specjalistycznych;
- zdobędą umiejętność analizy spójności tekstów;
- przeprowadzą praktycznie, w grupie i samodzielnie, proces redagowania tekstów specjalistycznych cudzego autorstwa;
- wyćwiczą umiejętność redagowania i poprawy tekstów specjalistycznych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student zna pojęcia, teorie i zasady postępowania związane z redagowaniem tekstów specjalistycznych, głównie naukowych i popularnonaukowych.
Student potrafi organizować proces uczenia się pracy redakcyjnej nad tekstami samodzielnie i w zespole.
Student jest przygotowany do wykorzystania zdobytej wiedzy językoznawczej w działalności zawodowej związanej z redagowaniem tekstów.
Kryteria oceniania
Studenci zaliczają przedmiot na podstawie wykonania redakcji-komentarza do wybranego tekstu (podczas ostatnich zajęć w semestrze). W ocenie są brane pod uwagę: wnikliwość lektury skutkująca komentarzami do właściwych ustępów tekstu, sposób zredagowania komentarzy, poprawność językowa wypowiedzi. W ocenie uwzględnione będą także obecności (dopuszczalne dwie nieobecności) oraz aktywny udział w zajęciach (w tym pisanie własnych krótkcih tekstów).
Na ocenę bardzo dobrą student wykonuje redakcję tekstu w stopniu bardzo dobrym, uwzględniającym właściwy tok logiczny tekstu, jego strukture i kompozycję oraz kształt językowy.
Na ocenę dobrą student redaguje tekst w miarę poprawnie, popelniając nieliczne błędy w komentowaniu oraz nie dostrzegając nielicznych usterek tekstu.
Na ocenę dostateczną student redaguje tekst prawie poprawnie, nie zauważając licznych jego usterek i nie zawsze trafnie komentujac dostrzeżone uchybienia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: