Problemy edytorskie dzieł literackich WH-FPZ-M-I-2-ProbEd
Zajęcia o charakterze konwersatoryjnym. Poświęcone są problematyce związanej z edycją naukową dzieł literackich, ze szczególnym uwzględnieniem opus posthumum, czyli dzieł pośmiertnych, pozostawionych przez autorów w rękopisach, nie wydanych za ich życia. Studenci będą zapoznawać się z wybranymi edycjami dzieł literackich oraz analizować zastosowane w nich rozwiązania edytorskie. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW_1 - definiuje czym jest edycja naukowa oraz edycja krytyczna dzieła literackiego;
EW_2 - omawia kwestie edytorskie związane z wydaniem dzieł pośmiertnych;
EW_3 - wyjaśnia problemy edytorskie związane z wydaniem wybranych dzieł literackich;
EW_4 – omawia etapy pracy edytora naukowego;
EU_1 - potrafi zastosować odpowiednie metody opracowania tekstu do specyfiki dzieła literackiego;
EU_2 - dobiera metody opracowania tekstu dzieła literackiego do rodzaju edycji;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko;
Kryteria oceniania
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł literackich;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże;
- potrafi pracować w grupie;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w
odniesieniu do tekstów literackich;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich;
- bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- bardzo dobrze wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: