Seminarium magisterskie WH-FPZ-II-1-SemiMag
Efekty uczenia się w obszarze wiedzy osiągane są metodą wykładową, metodą dyskusji i studium przypadku, a weryfikowane przez egzamin końcowy.
Efekty uczenia się w obszarze umiejętności osiągane są metodą wykładową i metodą dyskusji, a weryfikowane przez ocenę ciągłą i egzamin końcowy.
Efekty uczenia się w obszarze kompetencji osiągane są metodą wykładową, metodą dyskusji i studium przypadku, a weryfikowane przez ocenę ciągłą i egzamin końcowy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu językoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie.
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literaturoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie.
Student zna na poziomie zaawansowanym normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej), oraz dobre praktyki życia akademickiego, rozumie społeczne uwarunkowania działalności filologa.
Student potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować, twórczo interpretować i syntetyzować informacje.
Student potrafi samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy badawcze, przystosować istniejące metody i narzędzia badawcze do nowych problemów.
Student potrafi opracować wyniki własnych badań zgodnie ze standardami naukowymi i zaprezentować je w postaci właściwej tekstom naukowym.
Student potrafi planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu.
Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa.
Student jest gotów do aktywnego i świadomego inicjowania życia literackiego i naukowego oraz działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze i kulturze polskiej.
Punktacja ECTS
Student za udział w seminarium magisterskim może uzyskać 6 punktów ECTS, na które składają się:
1. Udział w zajęciach - 60 godzin.
2. Przygotowanie się do zajęć - 20 godzin.
3. Samodzielna praca badawcza - 20 godzin.
4. Pisanie pracy magisterskiej - 50 godzin.
Kryteria oceniania
Ocena dotyczy przedłożonych rozdziałów pracy magisterskiej.
Kryteria oceny:
1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który zrealizował w pełni zakładane efekty kształcenia.
2. Jeśli student nie w pełni nabył umiejętność zdobywania informacji naukowych i nie w pełni zna metody i narzędzia interpretacyjne, otrzymuje ocenę dobrą.
3. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który opanował jedynie podstawowe narzędzia analizy utworu, i zdobywa informacje z pomocą promotora.
4. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie ma świadomości swoich braków i konieczności doskonalenia. Nie zna metod analizy i nie umie ich stosować.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.
3. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak. Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008.
4. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: