Krytyczna analiza tekstu w praktyce redakcyjnej WH-FPZ-I-3-KryAnaTek
I — „Pan jest redaktorem? A, to pan stawia przecinki”. Czym naprawdę zajmuje się redaktor oraz: zmagania praktyczne (cz. 1)
II — Zmagania praktyczne (cz. 2)
III — Zmagania praktyczne (cz. 3)
IV — Bękarty, sieroty i wdowy (oraz inne przydatne terminy i pojęcia), a także: zmagania praktyczne (cz. 4)
V — Zmagania praktyczne (cz. 5)
VI — Zmagania praktyczne (cz. 6 ‒ podstawy korekty)
VII — Zmagania praktyczne (cz. 7 ‒ podstawy korekty)
VIII — Redagowanie finałowe
Kod do „zespołu” na MS Teams: 0gs3fx2
Link do stosownego „kanału”: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a24eeaf72b974440a8599844a8436a9ae%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=a063a1ba-ab9c-4970-902a-7a536837003a&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
a) ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu teorii redagowania i opracowywania tekstu współczesnego oraz edytorstwa naukowego na poziomie podstawowym. Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu norm i zasad redagowania i opracowywania tekstu współczesnego oraz edytorstwa naukowego: jego historii, osiągnięć i kierunków rozwoju - na poziomie podstawowym;
b) potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi. Potrafi zastosować w praktyce wiedzę szczegółową z zakresu norm i zasad redagowania i opracowywania tekstu współczesnego oraz edytorstwa naukowego na poziomie podstawowym;
c) potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role związane z procesem redagowania tekstu, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
d) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu edytora, wydawcy, redaktora.
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA
TRZY GŁÓWNE WARUNKI ZALICZENIA:
1) obecność – bez konsekwencji zajęcia można opuścić dwa razy; nieobecność na nich nie oznacza jednak zwolnienia z wykonania przewidzianych za każdym razem prac redakcyjnych; nieobecność na trzech zajęciach skutkuje niezaliczeniem całego cyklu;
2) wykonywanie bieżących prac redakcyjnych na zajęciach (za każdym razem na ocenę);
3) zredagowanie nieco dłuższego (maksymalnie 1849 znaków) tekstu na ostatnich zajęciach (również na ocenę).
POZOSTAŁE ELEMENTY MAJĄCE WPŁYW NA OCENĘ KOŃCOWĄ:
4) aktywność podczas zajęć;
5) zgłaszanie na zajęciach własnych interesujących trudności redakcyjnych.
Praktyki zawodowe
—
Literatura
Podstawowe słowniki:
Jan Grzenia, Słownik nazw własnych, wyd. 2 popr., Warszawa 2002; Piotr Müldner-Nieckowski, Wielki słownik frazeologiczny języka polskiego. Wyrażenia, zwroty, frazy, Warszawa 2004; Nowy słownik ortograficzny, oprac. zasad pisowni i interpunkcji polskiej prof. Edward Polański, Warszawa 1999; Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN, pod red. Andrzeja Markowskiego, Warszawa 2002.
Podstawowe strony internetowe:
http://sjp.pwn.pl/poradnia;
https://www.synonimy.pl/; https://synonim.net.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: