Historia dramatu europejskiego WH-FPZ-I-2-HistDrEu
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z literaturą dramatyczną jako kontekstu dla literatury polskiej. Szczególnie istotna będzie tutaj refleksja nad zagadnieniem dramatu oraz przykładami przemian w historii rodzaju literackiego pomijanego w refleksji filologicznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W obszarze wiedzy studenci będą pracować metodą wykładu i ćwiczeń. Dzięki temu wiedza (przekazana metodą wykładu, prezentacji, lektury, pokazu multimedialnego) zostanie użyta w praktyce. Dzięki temu, metody dyskusji, interpretacji, analizy, lektury porównawczej, analizy kontekstowe wpłyną na realizację umiejętności. Kompetencje społeczne są nabywane w wynku dyskusji podczas zajęć.
Kryteria oceniania
Bardzo dobry – student zna przemiany formy dramatycznej, różne konwencje dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Umie analizować dramat, odczytać jego formę, relację do teatru. Potrafi wyrazić swoją opinię, umie umieścić dany dramat na tle epoki.
Dobry - student zna przemiany formy dramatycznej, różne konwencje dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Umie analizować dramat, odczytać jego formę, relację do teatru.
Dostateczny - student zna przemiany formy dramatycznej, różne konwencje dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji.
Niedostateczny - student nie zna przemian formy dramatycznej, nie rozróżnia konwencji dramaturgii, głównych przedstawicieli najważniejszych tendencji. Nie umie analizować dramatu, odczytać jego formy, relacji do teatru. Nie potrafi wyrazić swojej opinii, nie umie umieścić danego dramatu na tle epoki.
Praktyki zawodowe
Brak.
Uwagi
W cyklu 2024/25_Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: