Historia Polski WH-FPZ-I-1-HisPolski
Wykład obejmuje zajęcia w następujących modułach:
1. Polacy i Polska: naród i państwo na tle Europy.
2. Dzieje Polski średniowiecznej.
3. Dzieje Polski nowożytnej (XVI-XVIII w.).
4. Dzieje narodu polskiego pod zaborami (1795-1918).
5. Dzieje Polski w XX wieku.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
zna główne fakty z historii Polski, rozumie ich uwarunkowania i wpływ historii na rozwój kultury, zwłaszcza języka i literatury polskiej; potrafi wykorzystać wiedzę z historii Polski w pogłębianiu wiedzy o literaturze i języku; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze i kulturze polskiej
Kryteria oceniania
Student uzyskuje ocenę dostateczną, jeżeli:
- zna wybrane fakty z zakresu historii Polski oraz zna jej wpływ na rozwój kultury, zwłaszcza na rozwój języka i literatury polskiej
- po części potrafi wykorzystywać wiedzy z historii Polski w pogłębianiu wiedzy o literaturze i języku
- ma niepełną świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju Europy (FP1_K05).
Student uzyskuje ocenę dobrą, jeżeli:
-zna podstawowe fakty z historii Polski, rozumie ich uwarunkowania i wpływ historii na rozwój kultury, zwłaszcza języka i literatury polskiej;
- potrafi dobrze wykorzystać wiedzę z historii Polski w pogłębianiu wiedzy o literaturze i język
-ma dobrą świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju Europy (FP1_K05).
Student uzyskuje ocenę bardzo dobrą, jeżeli:
- zna wszystkie główne fakty z historii Polski, rozumie ich uwarunkowania i wpływ historii na rozwój kultury, zwłaszcza języka i literatury polskiej;
- potrafi bardzo dobrze wykorzystać wiedzę z historii Polski w pogłębianiu wiedzy o literaturze i języku
- ma pogłębioną świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju Europy
Literatura
A. Albert (W. Roszkowski), Najnowsza historia Polski 1914-1993, Warszawa 1995
U. Augustyniak, Historia Polski 1572-1795, Warszawa 2008.
A. Chwalba, Historia Polski 1795-1918, Kraków 2012
A. Garlicki, Historia Polska i świata 1815-2004 , Warszawa 2005.
M. Markiewicz, Historia Polski 1492-1795, Kraków 2007.
H. Samsonowicz, Historia Polski do roku 1795, Warszawa 1990
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: