Redagowanie publikacji WH-FP-SP-I-3-RedPub
Zajęcia, w znacznej mierze, mają charakter warsztatów, podczas których studenci pracować będą na tekstach zróżnicowanych gatunkowo. Zakres poruszanych zagadnień obejmie następujące tematy:
- Edytorska kompozycja tekstu, czytanie redaktorskie a intencje autora
- Porządek pracy nad publikacją
- Redakcja a korekta
- Zasady stosowania wybranych znaków pisarskich: słownych, cyfrowych, symbolicznych, itp.
- Poprawne stosowanie znaków wewnątrzwyrazowych i międzywyrazowych
- Błędy językowe w tekście (stylistyczne, gramatyczne, leksykalne)
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
-zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego;
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu norm i zasad redagowania i opracowywania tekstu współczesnego
- potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi.
-potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu wydawcy czy redaktora.
Kryteria oceniania
Kolokwium końcowe.
Literatura
H. Jadacka, Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia, Warszawa 2007;
K. Kłosińska, Formy i normy czyli poprawna polszczyzna w praktyce, Warszawa 2004;
A. Markowski, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2007;
A. Wolański, Edycja tekstów, Warszawa 2011.
Słowniki: poprawnej polszczyzny, języka polskiego, wyrazów obcych, ortograficzny, interpunkcyjny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: