Nauczanie gramatyki języka polskiego jako obcego WH-FP-SP-I-2-NaGrJP
Zajęcia dotyczą przypominania, porządkowania i systematyzowania opisu struktury języka polskiego jako języka obcego, w oglądzie glottodydaktycznym.
Studenci poznają funkcje kategorii gramatycznych potrzebne i przydatne w pracy lektora języka polskiego jako obcego. Uczestnicy uczą się sprawnie rozpoznawać funkcje różnych kategorii gramatycznych (np. poszczególnych form deklinacyjnych)k, zrozumiale objaśniać te funkcje, znajdować odpowiednie przykłady ilustrujące ich użycie.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
- studenci sprawnie identyfikują kategorie i formy gramatyczne polszczyzny;
- uczestnicy znają funkcje kategorii i form gramatycznych i potrafią je zrozumiale objaśniać uczącym się języka polskiego jako obcego;
- studenci znają i umieją wykorzystywać różne metody i techniki dydaktyczne do nauczania gramatyki języka polskiego jako obcego
Kryteria oceniania
Ocena ciągła, związana z poziomem aktywności studentów, jakością przygotowania do zajęć, merytorycznością spostrzeżeń analitycznych i syntetyzujących.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Programy nauczania języka polskiego jako obcego.
2. Gramatyka języka polskiego jako obcego (wybrane ujęcia).
3. Gramatyka opisowa języka polskiego - ujęcia akademickie (wybrane).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: