Współczesne narzędzia wydawnicze WH-FP-M-II-2-WNW
Zajęcia o charakterze ćwiczeniowym, które mają na celu zaznajomienie studentów z kolejnymi etapami procesu wydawniczego. Na zajęciach Studenci będą zapoznawać się z działalnością wydawnictwa oraz sposobami promocji książki. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW_1 – omawia etapy procesu wydawniczego;
EW_2 – wymienia najważniejsze konkursy i nagrody literackie w Polsce;
EW_3 – wymienia festiwale literackie w Polsce;
EW_4 – rozpoznaje najważniejsze wydawnictwa w Polsce;
EW_5 – omawia sposoby promocji książek;
EU_1 - potrafi przygotować arkusz kalkulacyjny wydania książki;
EU_2 – pisze profil wydawnictwa;
EU_3 – dopasowuje formy promocji do konkretnej książki;
EU_4 – potrafi przygotować prezentację projektu wydawnictwa;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko;
Kryteria oceniania
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym najważniejsze polskie wydawnictwa i zasad ich funkcjonowania;
- rozumie problematykę związaną z procesem wydawniczym;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- wie, jakie są formy promocji książki;
- potrafi pracować w grupie;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu kształtowania procesu wydawniczego konkretnej publikacji;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze najważniejsze polskie wydawnictwa i zasad ich funkcjonowania;
- rozumie problematykę związaną z procesem wydawniczym;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- wie, jakie są formy promocji książki;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze najważniejsze polskie wydawnictwa i zasad ich funkcjonowania;
- bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z procesem wydawniczym;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- bardzo dobrze wie, jakie są formy promocji książki;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: