Opracowanie edytorskie dzieł literackich WH-FP-M-II-1-OprEdyt
Zajęcia prowadzone metodą tutoringu. Poświęcone są problematyce związanej z edycją naukową dzieła literackiego, ze szczególnym uwzględnieniem opus posthumum, czyli dzieł brulionowych, pozostawionych przez autorów w rękopisach, nie wydanych za ich życia. Studenci podczas zajęć zapoznają się z procesem opracowania edytorskiego tekstu literackiego i będą w czasie trwania cyklu zajęć stopniowo przygotowywać własny projekt edycji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW_1 - definiuje czym jest edycja naukowa oraz edycja krytyczna dzieła literackiego;
EW_2 - omawia poszczególne elementy edycji naukowej dzieła literackiego;
EW_3 - wyjaśnia problemy edytorskie związane z wydaniem dzieła literackiego;
EU_1 - potrafi przygotować poszczególne elementy edycji naukowej;
EU_2 - dobiera metody opracowania tekstu dzieła literackiego do rodzaju edycji;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko
Kryteria oceniania
Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia:
- nie bierze czynnego udziału w zajęciach;
- nie zna terminologii oraz zasad postępowania stosowanych w edytorstwie naukowym;
- nie rozumie problematyki związanej z edycją dzieł;
- nie wykazuje chęci rozwijania swoich kompetencji edytorskich i nie wykorzystuje wiedzy zdobytej podczas zajęć;
- nie wie, jakie są etapy przygotowania tekstu literackiego do edycji i nie potrafi ich samodzielnie wykonać;
- nie potrafi pracować w grupie lub w zespole;
- otrzymał ocenę niedostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie oddał pracy.
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł literackich;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego;
- z pomocą prowadzącego potrafi przygotować tekst literacki do edycji naukowej;
- potrafi pracować w grupie;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w
odniesieniu do tekstów literackich;
- potrafi samodzielnie przygotować tekst literacki do wydania;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich;
- potrafi samodzielnie przygotować tekst literacki do wydania;
- bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: