Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku WH-FP-M-I-3-PrEdyLit
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Celem zajęć jest poszerzenie teoretycznej i praktycznej wiedzy edytorskiej studentów: dyskusja nad dotychczasowymi ustaleniami i osiągnięciami polskich wydawców naukowych, omówienie edycji wybranych dzieł dwudziestowiecznych, ze szczególnym uwzględnieniem utworów o skomplikowanej sytuacji tekstologicznej, dyskusja nad nowymi perspektywami rozwoju edytorstwa naukowego, a także ćwiczenia praktyczne związane z opracowaniem rękopisów.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
-obecność na ćwiczeniach (dopuszcza się dwie nieobecności w semestrze)
-terminowe złożenie i zaliczenie pracy pisemnej.
Literatura
Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej oraz literatura wskazana w sylabusie.
Pomocne opracowania ogólne i leksykon:
R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006.
K. Górski, Tekstologia i edytorstwo dzieł literackich, Warszawa 1978.
D.C. Greetham, Theories of the Text, New York 1999.
D.C. Greetham, Textual Scholarship. An Introduction, New York 1994.
Scholarly Editing. A Guide to Redearch, ed. D.C. Greetham, New York 1995.
A Lexicon of Scholarly Editing, https://lexiconse.uantwerpen.be
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: