Wprowadzenie do edytorstwa naukowego WH-FP-M-I-2-WEN
Celem warsztatów jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat edytorstwa naukowego, jego historii i tożsamości we współczesnym krajobrazie badawczym, oraz z elementarnymi praktykami naukowego opracowania tekstu. Głównym kontekstem omawianej problematyki będzie polska tradycja tekstologii i edytorstwa naukowego. Każde z poruszanych zagadnień będziemy omawiali, zaczynając od wstępu teoretycznego wprowadzającego do krótkiej dyskusji oraz ćwiczeń praktycznych. Jeśli czas pozwoli, chciałbym również zapoznać studentów z wybranymi edycjami reprezentującymi różne modele pracy z tekstem.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu edytorstwa naukowego, potrafi wskazać odpowiednie zasady postępowania z tekstem poddawanym edycji.
Student potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji z zakresu edytorstwa naukowego, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu lub specjalizacji.
Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć wprowadzających w problematykę edytorską przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Kryteria oceniania
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który,
- doskonale zna podstawowe zasady edytorskiego opracowania tekstu, potrafi podać ich wyczerpującą charakterystykę.
- Bardzo dobrze zna związaną z powyższymi zagadnieniami terminologię stosowaną w rodzimej praktyce tekstologicznej i edytorskiej.
- Bardzo dobrze organizuje własny proces uczenia się, uzupełniania informacji.
Ocenę dobrą otrzymuje student, który:
- dobrze zna podstawowe zasady edytorskiego opracowania tekstu, potrafi podać ich poprawną charakterystykę;
- dobrze zna związaną z powyższymi zagadnieniami terminologię stosowaną w rodzimej praktyce tekstologicznej i edytorskiej.
- dobrze organizuje własny proces uczenia się, uzupełniania informacji.
Ocenę dostateczną otrzymuje student, który:
- niezbyt dobrze zna podstawowe zasady edytorskiego opracowania tekstu, potrafi podać ich wyczerpującą charakterystykę;
- zna niektóre elementy terminologii stosowanej w rodzimej praktyce tekstologicznej i edytorskiej;
- organizuje własny proces uczenia się, uzupełniania informacji w stopniu dostatecznym, ale wciąż umożliwiającym dalszy rozwój we własnym zakresie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: