KN - Przekład intersemiotyczny w praktyce nauczania literatury WH-FP-KN-I-3-PrzeInt
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów specjalizacji nauczycielskiej z dydaktyką i metodyką przekładu intersemiotycznego w nauczaniu literatury i języka polskiego na III i IV etapie edukacyjnym.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: 0,75 pkt. ECTS - branie udziału w zajęciach i ćwiczeniach.
0,25 pkt. ECTS - przygotowanie referatu zaliczeniowego. | W cyklu 2022/23_L: Uzasadnienie ECTS:
0,75 pkt. ECTS - branie aktywnego udziału w zajęciach i ćwiczeniach.
0,25 pkt. ECTS - przygotowanie referatu zaliczeniowego.
SUMA: 30 godz. (1 ECTS)
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia.
Kryteria oceniania
W ramach zaliczenia przedmiotu należy przygotować referat na wskazany przez wykładowcę lub samodzielnie (wcześniej skonsultowany) temat, w czasie którego zostaną zaprezentowane podstawy teoretyczne danego zagadnienia oraz przykładowe działania lekcyjne dla III lub IV etapu edukacyjnego.
Na ocenę bardzo dobrą:
Student swobodnie posługuje się zaawansowaną aparaturą pojęciową z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania literatury i języka w szkole podstawowej oraz poetyki. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować projekt lekcji, oparty na metodach waloryzacyjnych (impresyjnych, ekspresyjnych). Potrafi twórczo wykorzystać ideę przekładu intersemiotycznego w planowaniu pracy dydaktycznej.
Na ocenę dobrą:
Student posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania literatury i języka w szkole podstawowej oraz poetyki. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować projekt lekcji, oparty na metodach waloryzacyjnych (impresyjnych, ekspresyjnych). Potrafi wykorzystać ideę przekładu intersemiotycznego w planowaniu pracy dydaktycznej.
Na ocenę dostateczną:
Student w ograniczonym zakresie posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania literatury i języka w szkole podstawowej oraz poetyki. Przy wsparciu wykładowcy potrafi zaplanować i przygotować projekt lekcji, oparty na metodach waloryzacyjnych (impresyjnych, ekspresyjnych). Potrafi wykorzystać ideę przekładu intersemiotycznego w planowaniu pracy dydaktycznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: