Komunikacja międzykulturowa w szkole WH-FP-KN-I-2-KoMiSz
Przedmiot rozwija i utrwala wiedzę oraz umiejętności zdobyte w trakcie trwania kursów z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki ogólnej, uwzględniając przy tym specyfikę nauczania języka polskiego w szkole podstawowej i szkole średniej.
W czasie zajęć uczestnicy poznają zasady komunikacji międzyludzkiej i międzykulturowej, a także (w formie warsztatowej) będą stosowali je w praktyce.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka
- rozumie znaczenie filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych
i w systemie kultury narodowej, łącząc je z zagadnienia psychologiczno-pedagogicznymi;
-potrafi wykorzystać wiedzę z historii Polski w pogłębianiu wiedzy o
literaturze i języku i wykorzystuje w komunikowaniu;
- jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu
literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o
literaturze i kulturze polskiej w ramach edukacji polonistycznej.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student swobodnie posługuje się zaawansowaną aparaturą pojęciową z zakresu komunikacji międzykulturowej. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybrane zagadnienienia nt. komunikacji, między i wielokulturowości. Zna i stosuje w praktyce podstawowe dokumenty nauczyciela (Podstawa programowa, program nauczania, rozkład nauczania itd.) Wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu komunikowania międzykulturowego.
Na ocenę dobrą:
Student posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu zakresu komunikacji międzykulturowej. Potrafi z pomocą wykładowcy i z wykorzystaniem różnych źródeł zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybrane zagadnienienia nt. komunikacji, między i wielokulturowości. Zna i stosuje w praktyce podstawowe dokumenty nauczyciela (Podstawa programowa, program nauczania, rozkład nauczania itd.) Wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu komunikowania międzykulturowego.
Na ocenę dostateczną:
Student w ograniczonym zakresie posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu komunikacji międzykulturowej
Z trudem potrafi zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybrane zagadnienienia nt. komunikacji, między i wielokulturowości Zna podstawowe dokumenty nauczyciela (Podstawa programowa, program nauczania, rozkład nauczania itd.) Wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu komunikowania międzykulturowego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: