Seminarium licencjackie WH-FP-I-3-SemLic-L
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiającego przygotowanie pracy licencjackiej. Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Student:
Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:
-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu
przygotowywanej pracy licencjackiej;
- potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by
przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego
dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych
uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;
- umie przygotować typowe prace pisemne w języku
polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem
podstawowych ujęć teoretycznych i informacji
pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych;
- jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa;
- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym;
Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS:
30 godzin - udział w zajęciach;
50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej;
10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła aktywności i postępów studenta.
Sfinalizowaniem seminarium i warunkiem jego zaliczenia jest złożenie pracy licencjackiej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura:
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.
3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014
4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak. Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008.
5. Paul Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekł. i posł. Jadwiga Piątkowska, Wydawca: Kraków : Wydawnictwo Literackie, 1999
Poza tym - w każdej grupie obowiązuje lektura przewidziana przez Prowadzącego.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Nie dotyczy. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: