Seminarium licencjackie WH-FP-I-2-SemLicen
Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
SL1_1W - zna podstawową terminologię nauk humanistycznych (literaturoznawstwo/językoznawstwo) z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;
SL1_2W - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu
przygotowywanej pracy licencjackiej;
SL1_1U - potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski;
SL1_2U - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
SL1_3U - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;
SL1_4U - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim;
SL1_K1 - jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa;
SL1_K2 - jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą: zna terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi samodzielnie formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów i samodzielnie formułować wnioski; potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; umie przygotować bezbłędne prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;
Na ocenę dobrą: zna terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi z pomocą promotora formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów i formułować wnioski; potrafi pod kierunkiem promotora wyszukiwać i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie w pod kierunkiem promotora zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła; umie przygotować prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;
Na ocenę dostateczną: zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; potrafi z pomocą promotora formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze pod kierunkiem nauczyciela akademickiego i pod jego kierunkiem formułować wnioski; potrafi pod kierunkiem promotora wyszukiwać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; umie zdobywać informacje naukowe; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła; umie przygotować prace pisemne w języku polskim; przestrzega zasad etyki zawodowej; jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze, języku i kulturze polskiej;
Na ocenę niedostateczną; nie spełnia w/w kryteriów.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.
3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014
4. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008.
Uwagi
W cyklu 2024/25_L:
Kryteria, metody oceniania oraz literatura ustalana jest na poszczególnych seminariach i zależy od zaproponowanego obszaru badawczego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: