Seminarium licencjackie WH-FP-I-2-SemLic
Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.
W cyklu 2022/23_L:
Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 1 punkt - obecność na zajęciach, 1 punkt - lektury, 1 punkt- przygotowywanie prac do omówienia podczas zajęć. | W cyklu 2023/24_L: 8 ECTS = 200 godzin (1 p. ECTS - ok. 25/30 godz.)
udział w zajęciach: 30 godz.
przygotowanie się do zajęć: 90 godz.
przygotowanie do pracy licencjackiej: 50 godz. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Student:
Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:
-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu
przygotowywanej pracy licencjackiej;
- potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by
przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego
dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych
uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;
- umie przygotować typowe prace pisemne w języku
polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem
podstawowych ujęć teoretycznych i informacji
pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych;
- jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa;
- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym;
Kryteria oceniania
Ocena ciągła, bieżąca .
Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia.
Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:
-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu
przygotowywanej pracy licencjackiej;
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by
przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego
dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych
uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;
- umie przygotować typowe prace pisemne w języku
polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem
podstawowych ujęć teoretycznych i informacji
pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie
dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;
- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
W cyklu 2021/22_L:
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Poza tym - zaproponowana przez Prowadzącego w każdej grupie. |
W cyklu 2022/23_L:
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
brak |
W cyklu 2023/24_L:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: