Praktyczna nauka języka łacińskiego WH-FK-I-1-PrakNauL-L
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=30090
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aBKtVHEdRFmE9emZjcmpBRjY86nxMWnVB-2Ds6JAAAss1%40thread.tacv2/conversations?groupId=98394dd9-53cd-4d13-a4e4-e8669c5c029d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_L)
Podstawowy kurs języka łacińskiego dla początkujących, z naciskiem na klasyfikację gramatyczną zjawisk fleksyjnych i składniowych.
W cyklu 2021/22_L:
Podstawowy kurs języka łacińskiego dla początkujących, z naciskiem na klasyfikację gramatyczną zjawisk fleksyjnych i składniowych. |
W cyklu 2022/23_L:
jak w opisie głównym |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: udział w wykładzie: 60 godz.
przygotowanie do egzaminu: 20 godz.
samodzielna analiza materiałów źródłowych: 15 godz.
konsultacje: 5 godz
w sumie: 100 godzin = 4 ECTS | W cyklu 2022/23_L: 4 punkty ECTS=100 godzin realizowane:
60 godzin zajęć plus konsultacje (5 godz.) - 2, 5 ECTS
przygotowanie do zajęć i praca własna studenta ok 35 godzin - 1, 5 ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Student identyfikuje, rozpoznaje, rozróżnia i nazywa podstawowe konstrukcje gramatyczne języka łacińskiego. Potrafi stosować nabytą wiedzę w praktyce do analizy i tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym. Rozumie potrzebę samokształcenia.
Kryteria oceniania
Kolokwia śródsemestralne.
Na 5: student bezbłędnie rozpoznaje i nazywa podstawowe formy i konstrukcje gramatyczne języka łacińskiego. Potrafi stosować nabytą wiedzę w praktyce do samodzielnej i bezbłędnej analizy i tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym.
Rozumie potrzebę samokształcenia, czego wyrazem jest indywidualna praca z tekstem.
Na 4: student bezbłędnie rozpoznaje i nazywa większość form i konstrukcji gramatycznych języka łacińskiego. Potrafi stosować nabytą wiedzę do poprawnej analizy i tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym.
Na 3: student bez większych błędów rozpoznaje i nazywa co najmniej połowę form i konstrukcji gramatycznych języka łacińskiego w podanych zadaniach. Potrafi stosować nabytą wiedzę do w miarę poprawnego tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym.
Praktyki zawodowe
Nd
Literatura
O. Jurewicz, L. Winniczuk, J. Żuławska "Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych"
W cyklu 2021/22_L:
O. Jurewicz, L. Winniczuk, J. Żuławska "Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych" |
W cyklu 2022/23_L:
jak w opisie głównym |
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Dla grupy utworzono zespół z MS Teams: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: