Praktyczna nauka języka włoskiego - słownictwo WH-F-FW-I-2-PNJWslow
Pełny opis: Materiał leksykalny obejmuje następujące obszary tematyczne: człowiek w życiu społecznym; jedzenie i odżywianie; opera i muzyka, instrumenty muzyczne; radiofonia i telewizja; przestępczość; nowe media jako przestrzeń komunikacji.
Do kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka włoskiego nabywanych przez Studenta podczas zajęć należą: dawanie porad i wskazówek oraz porównywanie; budowanie wypowiedzi na temat wydarzeń historycznych; wyrażanie nadziei, opinii, zakazu, chęci, wątpliwości dotyczących teraźniejszości i przeszłości; argumentowanie własnej opinii na dany temat; kontrastowanie następujących po sobie czynności w czasie przyszłym; stawianie hipotez; komunikacja z użyciem poczty elektronicznej i nowych mediów.
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów:
- la technologia, il computer, ipad ecc.
- il linguaggio giovanile
- modi di dire e le espressioni idiomatiche (animali e cucina)
- i libri e il fumetto
- la descrizione dell'aspetto fisico
- la personatita'
- nomi con due plurali
- nomi con plurale irregolare
- i nomi alterati
- il linguaggio dei gesti
- lo sport/le discipline sportive
- gli stati d'animo e situazioni
- il linguaggio del cinema e televisione
Formy wypowiedzi ustnych:
- monolog na wybrany temat (lo sport, la technologia, l'ecologia ecc.)
- dialog, interakcja z wykładowcą na wybrany temat
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student:
- zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze
nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną
przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10)
- potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co
najmniej C1 oraz drugim językiem obcym na poziomie
co najmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu
Kształcenia Językowego (FW1_U01)
- ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej
krytycznej oceny (FW1_K01)
- wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi
krytyczne opiekunów naukowych (FW1_U04)
OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny.
Kryteria oceniania
kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc.
Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub odpowiedź ustna.
Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru.
Kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną;
- ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
Literatura
Literatura:
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002
Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004
Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico 2, Le Monnier 2013
Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000
Aprile G., Italiano per modi di dire, Esercizi su espressioni, proverbi e frasi idiomatiche, Alma Edizioni
Guglielmino L., Paterna E., Una parola tira l'altra 1 e 2, Attività ed esercizi di vocabolario, Guerra Edizioni
Bacci P., Zambardino G., Un tuffo nell'azzurro 2. Nuovo corso di lingua e cultura italiana. Quaderno di esercizi, Panozzo Editore
Italia mi piace, giornale, Colorful Media
Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę, gry językowe, materiały wykorzystywane i tworzone do aplikacji internetowych ecc.
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura: Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico 2, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 Aprile G., Italiano per modi di dire, Esercizi su espressioni, proverbi e frasi idiomatiche, Alma Edizioni Guglielmino L., Paterna E., Una parola tira l'altra 1 e 2, Attività ed esercizi di vocabolario, Guerra Edizioni Bacci P., Zambardino G., Un tuffo nell'azzurro 2. Nuovo corso di lingua e cultura italiana. Quaderno di esercizi, Panozzo Editore Italia mi piace, giornale, Colorful Media Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę, gry językowe, materiały wykorzystywane i tworzone do aplikacji internetowych ecc. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: