Dylematy etyczne wspóczesnego świata WH-F-FW-I-1-DylEWSw
Celem konwersatorium jest wprowadzenie studenta filologii włoskiej w kwestie etyczne, jakie niesie ze sobą współczesna kultura. W trakcie zajęć zostaną poddane refleksji dylematy etyczne, z jakimi styka się indywidualnie oraz zbiorowo we współczesnej kulturze. Podjęte zagadnienia pozwolą studentowi lepiej zrozumieć etyczny wymiar współczesnej kultury. Punktem wyjścia do etycznej refleksji nad współczesną kulturą będą podstawowe pytania pojawiające się w historii etyki w ciągu wieków. Będą stanowiły one perspektywę do analizy dylematów pojawiających się w konsekwencji rozwoju nauki i techniki w obszarach związanych z granicami ludzkiego życia oraz ludzkich relacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 2 ECTS: 55 h.
Przygotowanie do ćwiczeń: 20 h
Udział w zajęciach: 30 h
Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5 h. | W cyklu 2023/24_L: 2 ECTS: 55 h.
Przygotowanie do ćwiczeń: 20 h
Udział w zajęciach: 30 h
Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5 h.
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
EW – student zna powiązania pomiędzy etyką a naukami filologicznymi
EU – Student potrafi zidentyfikować oraz poddać analizie etyczne dylematy zawarte we współczesnej kulturze
EK – Student rozstrzyga dylematy etyczne związane z pracą filologa na podstawie rozpoznania w nich klasycznych zagadnień etycznych.
Kryteria oceniania
Na ocenę niedostateczną: Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną.
Na ocenę dostateczną: Student zna podstawowe zagadnienia z historii etyki i potrafi dostrzec ich odniesienie do nauk filologicznych, student potrafi odnaleźć kwestie etyczne w wytworach współczesnej kultury, student potrafi nazwać dylematy etyczne w pracy filologa
Na ocenę dobrą: Student posiada wiedzę z zakresu etyki oraz odnajduje jej zastosowanie w naukach filologicznych, student potrafi zastosować kategorie i wiedzę z zakresu etyki w analizie wytworów współczesnej kultury, student potrafi nazwać i zanalizować dylematy etyczne w pracy filologa
Na ocenę bardzo dobrą: Student posiada szeroką wiedzę z zakresu etyki oraz odnajduje powiązania z nią w treściach związanych z naukami filologicznymi, student potrafi twórczo zastosować kategorie i wiedzę z zakresu etyki w analizie wytworów współczesnej kultury, student potrafi nazwać, zanalizować i rozstrzygnąć dylematy etyczne w pracy filologa
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Ogólna wiedza z zakresu literatury i kultury powszechnej |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: