Wykład monograficzny -Psychologia zarządzania WF-ZPS-WM-PZ
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ WYKŁADU
1. ORGANIZACJA JAKO UKŁAD TRANSAKCJI INTERPERSONALNYCH
1.1. Charakterystyka zachowania prganizacyjnego
1.1.1. Teorie konfliktu ról organizacyjnych
1.1.2. Teoria obszarów organizacji M. Leitera generujących zachowania organizacyjne
1.1.3. Wielowymiarowy model dopoasowania suplementarnego i komplementarnego: jednostka – organizacja Amy L. Kristof
1.2. Badanie zachowań organizacyjnych
2. STRUKTURA ORGANIZACJI
2.1. Uniwersalny model struktury organizacji
2.2. Funkcjonalne modele struktury organizacji
3. JEDNOSTKOWE ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI
3.1. Czynniki biograficzno-profesjonalne jako zasób organizacyjny
3.2. Czynniki psychologiczne jako zasób organizacyjny
3.3. Miejsce kierownika w strukturze organizacyjnek
4. WŁAŚCIWOŚCI GRUPY ZADANIOWEJ JAKO ZASOBY ORGANIZACYJNE
5. SYSTEMOWE ZASOBY ORGANIZACJI
5.1. Kultura organizacyjna
5.2. Polityka organizacyjna wykorzystania zasobów ludzkich
6. STRES ORGANIZACYJNY
6.1. Przyczyny stresu organizacyjnego
6.2. Skutki stresu organizacyjnego
REPETYTORIUM
W cyklu 2021/22:
Przedmiot opisuje tematykę nauk o zarządzaniu (psychologii, socjologii, antropologii kulturowej) w kontekście funkcjonowania zespołów pracowniczych (zadaniowych, grup dyspozycyjnych) w warunkach standardowych i ekstremalnych. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/19: | W cyklu 2019/20: | W cyklu 2020/21: | W cyklu 2021/22: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1; student zna podstawową terminologię z psychologii zarządzania,
EK 2; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii zarządzania,
EK 3; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania.
Umiejętności:
EK 4; student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,
EK 5; student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania,
EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania.
Kompetencje:
EK 7; student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania,
EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w wykładzie: 30 godz.
udział w ćwiczeniach: 30 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz.
przygotowanie referatu: 15 godz.
przygotowanie do kolokwium i egzaminu: 45 godz.
suma godzin: 150 [150/30(25)=5]
liczba ECTS: 5
Kryteria oceniania
a) Opis ECTS.
-aktywność na platformie e-learningowej -30 godz.
-przygotowanie do zajęć /praca domowa/ praca na podstawie e-learningowej -10 godz.
-przygotowanie i napisanie semestralnej pracy kontrolnej -20 godz.
b) warunki zaliczenia przedmiotu
• semestralna praca kontrolna w postaci eseju, termin oddania- drugi tydzień 05.2021r.,
Metody oceny:
• semestralna praca kontrolna w postaci eseju (0 ÷ 50 punktów],
Skala ocen:
dst.: 20- punktów,
dst+: 21-30 punktów,
db: 31-40 punktów,
db+: 41-45 punktów,
bdb: 46-50-punktów
Kryteria oceny:
ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii zarządzania, bardzo dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii zarządzania, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii zarządzania;
ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii zarządzania, dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii zarządzania, dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii zarządzania;
ocena dostateczna (3) –; student słabo orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii zarządzania, słabo zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii zarządzania, słabo dobiera i wykorzystuje metody badań stosowane w psychologii zarządzania;
ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii zarządzania, nie zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii zarządzania, nie potraf dobrać i wykorzystać metody badań stosowane w psychologii zarządzania;
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Jan F. Terelak (2011). "Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesnośc". Część II. Warszawa: Wyd. UKSW.
W cyklu 2021/22:
Jan F. Terelak (2011). "Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesnośc". Część II. Warszawa: Wyd. UKSW. |
Uwagi
W cyklu 2021/22:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: