Seminarium WF-ZPS-SE1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/22:
Treści merytoryczne: Metody oceny: |
E-Learning
W cyklu 2019/20: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/19: | W cyklu 2019/20: | W cyklu 2020/21: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student potrafi definiować, opisywać, wyjaśniać, ilustrować, prezentować i tłumaczyć zachodzące korelacje i różnice. Student potrafi prawidłowo cytować i stosować odnośniki, dobierać odpowiednie teksty, formułować twierdzenia i hipotezy oraz objaśniać wyniki.
W16: Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia diagnozy oraz interwencji psychologicznej
Umiejętności:
Student w czasie seminarium zdobywa umiejętności analizowania, opracowywania, porządkowania i klasyfikowania oraz wyprowadzania wniosków na podstawie twierdzeń. Potrafi dowodzić twierdzenia oraz wyjaśniać i weryfikować hipotezy. Rozpoznaje motywy i przyczyny zachodzących zjawisk.
U08: Potrafi samodzielnie konstruować i oceniać psychometrycznie
psychologiczne narzędzia badawcze
Kompetencje:
Powinien umieć dyskutować, pracować i kierować pracą w zespole, powinien być odpowiedzialny oraz wyrażać obiektywne oceny.
K03: Potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb i zmian
K07: pogłębia umiejętności samodzielnego wykorzystywania dostępnych źródeł i ich krytycznej oceny pod względem przydatności do
swojej pracy
ECTS
udział w zajęciach = 30 godz.
Przeprowadzenie badań i napisanie raportu = 30 godz.
suma godzin = 60
liczba ECTS: 60 / 30 = 2
Kryteria oceniania
Na ocenę ndst. (2) nie umie wykorzystać w teorii i praktyce przekazanej wiedzy.
Na ocenę dst. (3) częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę
Na ocenę db (4) poprawnie wykorzystuje i potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i umie dyskutować
Na ocenę bdb (5) student poprawnie wykorzystuje wiedzę zdobytą w trakcie seminarium. Potrafi ją zastosować w praktyce i w teorii oraz jest zdolny do samodzielnej pracy naukowej.
Literatura
1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996.
2. Scheridan CH.L., Radmacher S.A., Psychologia zdrowia, Warszawa 1990.
3. Gasiul H., Psychologia osobowości, Warszawa 2006.
4. I.Heszen-Niejodek, Rola Psychologa w diagnostyce i leczeniu chorób somatycznych, Warszawa 1990.
5. Kowalik, S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007.
6. Zabłocki J.K., Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa 1998.
Uwaga: Dobór literatury szczegółowej w zależności od problematyki pracy magisterskiej.
W cyklu 2021/22:
1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996. Uwaga: Dobór literatury szczegółowej w zależności od problematyki pracy magisterskiej. |
Uwagi
W cyklu 2021/22:
Znajomość statystyki i metodologii. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: