Psychometria WF-ZPS-N-PDP1
Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi konstrukcji, adaptacji oraz stosowania testów psychologicznych.
W cyklu 2021/22:
Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi konstrukcji, adaptacji oraz stosowania testów psychologicznych. |
W cyklu 2022/23:
Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi konstrukcji, adaptacji oraz stosowania testów psychologicznych. |
W cyklu 2023/24:
Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi konstrukcji, adaptacji oraz stosowania testów psychologicznych. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2021/22: | W cyklu 2020/21: | W cyklu 2022/23: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. student zna zasady konstrukcji testów psychologicznych oraz interpretacji uzyskanych wyników badania testowego.
2. Zna podstawy działania oprogramowania SPSS.
Kompetencje:
3. student potrafi dobrać odpowiednie metody konstruowania testu oraz zastosowania narzędzi, w zależności od celu diagnostycznego lub badawczego.
4. Potrafi dobrać odpowiednie metody statystyczne wykorzystując oprogramowanie SPSS podczas konstrukcji narzędzi własnych.
Umiejętności:
5. student umie ocenić własności psychometryczne oraz przydatność narzędzi.
6. Potrafi wykorzystać strategie konstrukcji testu oraz posługiwać się oprogramowaniem SPSS.
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Informacje podane w sekcji dotyczącej grup ćwiczeniowych.
Kryteria oceny:
ocena bardzo dobra: student bardzo dobrze zna zasady konstrukcji testów psychologicznych oraz bardzo dobrze interpretuje uzyskane wyniki badania testowego. Poprawnie ocenia własności psychometryczne oraz przydatność narzędzi badawczych. Bardzo dobrze opanował podstawy działania oprogramowania SPSS.
ocena dobra: student dobrze zna zasady konstrukcji testów psychologicznych oraz dobrze interpretuje uzyskane wyniki badania testowego. Poprawnie ocenia własności psychometryczne oraz przydatność narzędzi badawczych. Dobrze opanował podstawy działania oprogramowania SPSS.
ocena dostateczna: student zna zasady konstrukcji testów psychologicznych oraz poprawnie interpretuje uzyskane wyniki badania testowego. Poprawnie ocenia własności psychometryczne oraz przydatność narzędzi badawczych. Opanował podstawy działania oprogramowania SPSS.
ocena niedostateczna: student nie zna zasad konstrukcji testów psychologicznych oraz błędnie interpretuje uzyskane wyniki badania testowego. Błędnie ocenia własności psychometryczne oraz przydatność narzędzi badawczych. Nie opanował podstawy działania oprogramowania SPSS.
Praktyki zawodowe
N/D
Literatura
Anastasi, A., Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: PTP PTP.
APA (2007). Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice. Warszawa: PTP PTP
Bedyńska, S., Brzezicka A., (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: Academica.
Brzeziński, J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Drwal, R. Ł (1995). Adaptacja kwestionariuszy osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hornowska, E. (2003). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Zawadzki, B. (2006). Kwestionariusze osobowości. Strategie i procedura konstruowania. Warszawa: Scholar.
Uwagi
W cyklu 2021/22:
Zaliczony przedmiot "Statystyka" |
W cyklu 2022/23:
Zaliczony przedmiot "Statystyka" |
W cyklu 2023/24:
Zaliczony przedmiot "Statystyka" |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: