Wykład monograficzny - Psychologia w Biznesie WF-ZPS-N-MON4
Podstawowym celem przedmiotu, poza wątkiem czysto poznawczym, jest swoisty trening wykorzystania wiedzy z psychologii ogólnej w obszarach: biologicznych podstaw zachowania, psychometrii, funkcji poznawczych, różnic indywidualnych czy emocji i motywacji, by móc w sposób refleksyjny podejść do fenomenu, jakim jest aktywność muzyczna człowieka. Wykład ma za zadanie pokazać adeptom psychologii, że nawet aktywność muzyczna, odbiorcza czy nadawcza, może, dzięki różnorodnym narzędziom poznania, być analizowana na różnych poziomach opisu, mimo że zdaje się być najbardziej złożoną formą aktywności człowieka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedzy:
student opisuje badania psychologiczne nad aktywnością muzyczną człowieka; wyjaśnia podstawowe mechanizmy fizjologiczne i poznawcze różnic indywidualnych w zakresie zdolności muzycznych; opisuje najnowsze modele fenomenu tremy muzycznej
umiejętności:
student posługuje się pojęciami w zakresie psychologii biologicznej, różnic indywidualnych i poznawczej do opisu mechanizmów i zjawisk w zakresie aktywności muzycznej człowieka; różnicuje efekty działania muzyki na procesy fizjologiczne i psychologiczne człowieka
kompetencji społecznych:
zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii
Kryteria oceniania
wiedza:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie opisuje badań psychologicznych nad aktywnością muzyczną człowieka; nie wyjaśnia podstawowych mechanizmów fizjologicznych i poznawczych różnic indywidualnych w zakresie zdolności muzycznych; nie opisuje najnowszych modeli fenomenu tremy muzycznej;
- na ocenę 3 (dst.): student pobieżnie opisuje badania psychologiczne nad aktywnością muzyczną człowieka; wyjaśnia ogólnie podstawowe mechanizmy fizjologiczne i poznawcze różnic indywidualnych w zakresie zdolności muzycznych; opisuje przynajmniej jeden dowolny model fenomenu tremy muzycznej;
- na ocenę 4 (db.): student opisuje niektóre badania psychologiczne nad aktywnością muzyczną człowieka; wyjaśnia podstawowe mechanizmy fizjologiczne i poznawcze różnic indywidualnych w zakresie zdolności muzycznych; opisuje kilka dowolnych modeli fenomenu tremy muzycznej;
- na ocenę 5 (bdb): student dogłębnie opisuje badania psychologiczne nad aktywnością muzyczną człowieka; wyjaśnia dość szczegółowo podstawowe mechanizmy fizjologiczne i poznawcze różnic indywidualnych w zakresie zdolności muzycznych; opisuje różne modele fenomenu tremy muzycznej;
umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie posługuje się pojęciami w zakresie psychologii biologicznej, różnic indywidualnych i poznawczej do opisu mechanizmów i zjawisk w zakresie aktywności muzycznej człowieka; nie różnicuje efektów działania muzyki na procesy fizjologiczne i psychologiczne człowieka;
- na ocenę 3 (dst.): student posługuje się niektórymi pojęciami w zakresie psychologii biologicznej, różnic indywidualnych i poznawczej do opisu mechanizmów i zjawisk w zakresie aktywności muzycznej człowieka; różnicuje co najmniej dwa efekty działania muzyki na procesy fizjologiczne i psychologiczne człowieka;
- na ocenę 4 (db.): student posługuje się trafnie pojęciami w zakresie psychologii biologicznej, różnic indywidualnych i poznawczej do opisu mechanizmów i zjawisk w zakresie aktywności muzycznej człowieka; różnicuje efekty działania muzyki na procesy fizjologiczne i psychologiczne człowieka;
- na ocenę 5 (bdb): student biegle posługuje się pojęciami w zakresie psychologii biologicznej, różnic indywidualnych i poznawczej do opisu mechanizmów i zjawisk w zakresie aktywności muzycznej człowieka; różnicuje precyzyjnie efekty działania muzyki na procesy fizjologiczne i psychologiczne człowieka;
Kompetencje: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: