WM: Publikowanie w psychologii WF-R-PS-WMP
Zajęcia są poświęcone przeglądowi strategii publikacyjnych w psychologii. Omówione zostaną podstawowe zasady procesu publikacyjnego w różnych modelach recenzyjnych; zarys historyczny, aktualny stan i perspektywy zmian systemu publikacyjnego. Ponadto, na zajęciach uczestnicy będą analizować teksty, recenzje, odpowiedzi dla recenzentów oraz poprawione artykuły, które zostały zaakceptowane oraz odrzucone.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach
30 godzin - praca własna
Razem 60 godzin (2 ECTS)
Student zna etapy procesu publikacyjnego
Student umie przygotować dokumenty na kolejnych etapach
Student wykazuje się krytycyzmem w stosunku do procesu publikowania, jak i jego poszczególnych etapów.
Kryteria oceniania
Przygotowanie jednego z etapów procesu: (1) artykułu do wysłania do publikacji lub (2) odpowiedzi na recenzję i poprawionego artykułu.
Literatura
Kulesza, W., Doliński, D. (2020). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Sopot: Smak Słowa.
Zestawy materiałów z procesu publikacyjnego - od pierwszej wersji artykułu, przez recenzje, odpowiedzi na recenzje oraz poprawiony artykuł.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: