Seminarium z problematyki wartości i tożsamości WF-PS-N-RWT
Podczas seminarium Studenci przygotowują własne pomysły badawcze, które następnie sa poddawane wspólnym dyskusjom. Szczególny nacisk kładziony jest na:
- koncepcję teoretyczną i właściwe uzasadnienie hipotez
- poprawność analiz empirycznych
- formalną zgodność z wymogami APA.
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student zna: zasady redakcji tekstu naukowego z psychologii zgodnie z APA; bazy danych tekstów naukowych z psychologii; kolejne etapy procesu badawczego w psychologii; sposoby statystycznej weryfikacji postawionych hipotez; wybrane metody i narzędzia diagnozy
Umiejetności: Student potrafi skomponować i zredagować tekst naukowy zgodnie z APA. Student potrafi zebrać literaturę na interesujacy go temat z różnych baz danych. Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie weryfikujące postawione hipotezy. Student potrafi wybrać, przeprowadzić i zanalizować odpowiednie testy statystyczne weryfikujące postawione hipotezy. Student potrafi zinterpretować uzyskane wynuki w świetle dotychczasowej wiedzy psychologicznej. Studnet umie dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej
Kompetencje:
Student jest zdolny dostrzegać i werbalizować problemy w języku nauki. Potrafi wyrażać swoją ocenę, achowując zarazem ostrożność/krytycyzm w wyrażaniu opinii. Jest otwarty na nowe treści naukowe. Potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb, zmian.
Uczestniczenie w zajeciach: 30 godz.
Poszukiwanie i czytanie literatury polskiej i angielskiej:240
Przygotowanie koncepcji pracy mgr: 30
suma: 300 godz
ECTS: 300 : 30 = 10 ECTS
Kryteria oceniania
Podstawą oceny w kolejnych semestrach są:
1 semestr - koncepcja pracy
2 semestr - część teoretyczna pracy
3 semestr - przeprowadzone badania i koncepcja analiz
4 semestr - część empiryczna pracy
Literatura
Cieciuch, J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Liberi Libri.
Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (and sex, drugs and rock’n’roll). London: Sage Publications.
Publication Manual of the American Psychological Association (2009). Washington: APA, Sixt Edition.
Strus, W., Cieciuch, J. (2014). Poza Wielką Piątkę. Przegląd nowych modeli struktury osobowości. Polskie Forum Psychologiczne.
Strus, W., Cieciuch, Rowiński, T. (2014). The Circumplex of
Personality Metatraits: A Synthesizing Model of Personality Based on Big Five. Manuscript under review.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: