Seminarium z psychologii rozwojowej i wychowawczej WF-PS-N-RRW
Seminarium dotyczy psychologii rozwojowej i wychowawczej. Ma ono charakter badawczy. Każdy student w ramach seminarium powinien opracować pisemnie projekt badań empirycznych na wybrany temat, przeprowadzić badania w grupie dzieci, młodzieży, osób wchodzących w dorosłość lub dorosłych, dokonać analizy statystycznej zebranych danych, przedstawić wyniki badań oraz ich dyskusję. Końcowym efektem seminarium jest prac pisemna o charakterze empirycznym, która podlega ocenie przez promotora i recenzenta.
Celem powyższego seminarium jest przygotowanie studentów do pracy badawczej (poznanie warsztatu naukowego) i napisania pracy magisterskiej.
W cyklu 2021/22_Z:
Seminarium dotyczy psychologii rozwojowej i wychowawczej i rodziny - ma charakter badawczy. Studenci mają za zadanie zapoznanie się ze wskazaną literaturą, a następnie wybranie tematu badań empirycznych. Kolejnym etapem pracy jest opracowanie przez studentów projektu badań na wybrany temat . Następnym etapem pracy jest przeprowadzenie badań empirycznych na wybranej grupie dzieci lubi młodzieży lub dorosłych, a następnie obliczenie i analiza wyników badań oraz przeprowadzenie ich dyskusji . |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Student jest zdolny do projektowania badań empirycznych. Umie wyróżnić zmienne i postawić hipotezy. Zna w szerszym zakresie wybrane metody i narzędzia pozwalające na przeprowadzenie badań empirycznych. Potrafi samodzielnie opracować własne narzędzia badawcze do realizacji zgodnych z tematyką badań empirycznych. Potrafi zastosować techniki statystyczne do interpretacji danych empirycznych. Jest w stanie interpretować i analizować uzyskiwane wyniki badań własnych, wybierać istotne dla przeprowadzania wywodów treści z dostępnej literatury. Jest kompetentny w przygotowaniu raportu z badań własnych.
Kryteria oceniania
E-learning na platformie MS Teams
Metody dydaktyczne:
- e-learning
- klasyczna metoda problemowa
- metoda seminaryjna
- metoda referatu
- elementy metody projektu
Na ocenę końcową składają się:
- obecność na zajęciach - 10%
- aktywność podczas zajęć - 10%
- oceny z prezentacji multimedialnych - 20%
- ocena z pracy pisemnej empirycznej - 60%
Literatura
- Arnett, J.J. (2004). Emerging Adulthood. The Winding Road from the Late Teens through the Twenties. Oxford: Oxford University Press.
- Arnett, J.J. (2007). Adolescence and emerging adulthood. A cultural approach. New Yersey: Pearson, Prentice Hall.
- Bebrysz, M, Zagórska, W. (2017). Depresja a integracja osobowa. Ujęcie poeriksonowskie. Psychologia Rozwojowa, 22(1), 77-92. DOI 10.4467/20843879PR.17.005.6419
- Caillois, R. (1997). Gry i ludzie. Warszawa: Oficyna Wydawnicza VOLUMEN. (Wyd. oryg. 1967).
- Eliade, M. (1998). Aspekty mitu. Warszawa: Wydawnictwo KR.
- Erikson, E. H. (2000). Dzieciństwo i społeczeństwo. Poznań: Dom Wydawniczy "Rebis".
- Erikson, E. H. (2002). Dopełniony cykl życia. Poznań: Dom Wydawniczy "Rebis".
- Erikson, E. H. (2004). Tożsamość a cykl życia. Wydawnictwo Zysk i S-k.
- Mróz, A. (2016). Idea integralności w rozwoju człowieka dorosłego. Psychologiczne Zeszyty Naukowe, 2, 27–35.
- Witkowski, L. (2015). Versus. O dwoistości strukturalnej faz rozwoju w ekologii cyklu życia psychodynamicznego modelu Erika H. Eriksona. Kraków: „Impuls”.
- Zagórska, W. (2004). Uczestnictwo młodych dorosłych w rzeczywistości wykreowanej kulturowo. Doświadczenie, funkcje psychologiczne. Kraków: UNIVERSITAS.
- Zagórska, W., Jelińska, M., Surma M., Lipska, A. (2012). Wydłużająca się droga do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
W cyklu 2021/22_Z:
Literatura dobrana adekwatnie do problemu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: