Seminarium z psychologii pracy i stresu WF-PS-N-RPS
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3apTG7a6yNno6YN51GWJABVG9V3zf3rapqyOB-cM_5k-g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6897778e-79df-4cbe-89e0-9abeb322682e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3apTG7a6yNno6YN51GWJABVG9V3zf3rapqyOB-cM_5k-g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6897778e-79df-4cbe-89e0-9abeb322682e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_L)
Pełny opis przedmiotu
Treści merytoryczne:
1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową.
2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji.
3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych.
4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp.
5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach.
6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe.
7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem.
8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie).
9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny.
10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych).
11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy.
Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze.
Wymagania wstępne: metodologia nauk i statystyka
W cyklu 2021/22_Z:
Pełny opis przedmiotu Treści merytoryczne: 1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową. 2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji. 3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych. 4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp. 5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach. 6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe. 7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem. 8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie). 9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny. 10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych). 11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy. Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze. |
W cyklu 2021/22_L:
Pełny opis przedmiotu Treści merytoryczne: 1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową. 2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji. 3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych. 4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp. 5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach. 6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe. 7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem. 8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie). 9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny. 10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych). 11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy. Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1; student zna podstawową terminologię z psychologii pracy i stresu,
EK 2; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy i stresu,
EK 3; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy i stresu.
Umiejętności:
EK 4; student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy i stresu,
EK 5; student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy i stresu,
EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii pracy i stresu.
Kompetencje:
EK 7; student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy i stresu,
EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Kryteria oceniania
Metody oceny:
1. napisany referat z literatury w obcym języku
2. napisana praca magisterska
Szczegółowe kryteria oceny zostaną podane podczas zajęć.
Kryteria oceny:
Metoda oceny: Praca pisemna na zadany temat na podstawie literatury przedmiotu
Kryteria oceny:
Ocena bardzo dobra: student bardzo dobrze zna podstawową terminologię z psychologii pracy; student ma w sposób bardzo dobry uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student posiada szeroką wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania. student bardzo dobrze potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,student bardzo dobrze formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania, student bardzo dobrze znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania. student bardzo dobrze potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania. student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Ocena dobra: student dobrze zna podstawową terminologię z psychologii pracy; student ma w sposób dobry uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy. student dobrze potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy,student dobrze formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy, student dobrze znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii pracy. student dobrze potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy. student angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Ocena dostateczna: student zna podstawową terminologię z psychologii pracy; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy. student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy,student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy, student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii pracy. student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy. student angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Ocena niedostateczna: student nie zna podstawowej terminologię z psychologii pracy; student nie ma uporządkowanej znajomości podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student nie posiada wiedzy na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy. student nie potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy,student nie formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy, student nie znajduje i nie wykorzystuje źródeł informacji z zakresu psychologii pracy. student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy. student nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwagi krytyczne.
Praktyki zawodowe
N/d
Literatura
Każdy z magistrantów dobiera literaturę indywidualnie, adekwatnie do zatwierdzonego tematu pracy i omawia ją podczas wygłaszania referatów oraz wykorzystuje podczas pisania pracy.
Wymagania: Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie biernym oraz obecność obowiązkowa na zajęciach seminaryjnych
W cyklu 2021/22_L:
Heszen, I. (2013). "Psychologia stresu", Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. Jan F. Terelak (2011)." Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności". Warszawa: Wydawnictwo UKSW. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Wiedza z zakresu 4 lat programu studiów. E-learning: zajęcia synchroniczne, prowadzone zdalnie w aplikacji Microsoft Teams |
W cyklu 2021/22_L:
Wiedza z zakresu 4 lat programu studiów. E-learning: zajęcia synchroniczne, prowadzone zdalnie w aplikacji Microsoft Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: