Seminarium z psychologii ogólnej i psychodiagnostyki WF-PS-N-ROP
Tematyka podejmowana w ramach seminarium jest związana z obszarem specjalizacji osoby prowadzącej daną grupę seminaryjną.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Jest zdolny do projektowania badań empirycznych. Wyróżnia zmienne i stawia pytania badawcze i formułuje hipotezy. Potrafi zastosować techniki statystyczne do analizy danych empirycznych. Interpretuje uzyskiwane wyniki badań własnych, umie korzystać i docierać do literatury naukowej. Potrafi opracować i przedstawić raport z badań empirycznych.
Kryteria oceniania
Wykład, dyskusja seminaryjna, praca badawcza, ćwiczenia (analizy statystyczne), prezentacje uczestników.
Semestr 1 - projekt koncepcji pracy
Semestr 2 - realizacja badania
Semestr 3 - opis metody i wyników badań
Semestr 4 - przygotowanie pracy magisterskiej
Kryteria oceny – odpowiednie osadzenie w literaturze przedmiotu, poprawność metodologiczna, nowatorski charakter pracy
Literatura
Literatura związana z tematem pracy magisterskiej oraz z zakresu metodologii badań psychologicznych np.:
Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.
Brzeziński, J., Siuta, J. (red.) (2006). Metodologiczne i statystyczne problemy psychologii. Poznań: Zysk i S-ka.
Ferguson, G.A., Takane, Y. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.
Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: