W cyklu 2023/24_Z:
Tematyka zajęć: 1. Wprowadzenie do psychopatologii dzieci i młodzieży – 3 godziny Definicje, epidemiologia zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży, wprowadzenie do klasyfikacji ICD-10, ICD-11, DSM-5, programy zdrowotne w obszarze zdrowia psychicznego. 2. Zaburzenia zachowania i emocji w okresie dzieciństwa i dorastania – 3 godziny Przegląd najczęstszych zaburzeń zachowania, m.in. ADHD i zaburzenia opozycyjno-buntownicze, oraz metody ich diagnozy i leczenia. 3. Zaburzenia afektywne u dzieci i młodzieży – 3 godziny Diagnoza i terapia choroby afektywnej dwubiegunowej i depresji w młodym wieku. 4. Schizofrenia dziecięca i zaburzenia psychotyczne – 3 godziny Diagnoza i leczenie schizofrenii oraz innych zaburzeń psychotycznych u dzieci i młodzieży. 5. Zaburzenia lękowe i stresowe – 3 godziny Diagnoza zaburzeń lękowych, PTSD, fobii i lęku separacyjnego. 6. Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży – 3 godziny Anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania. Diagnoza i leczenie. 7. Zaburzenia związane z uzależnieniami – 3 godziny Problemy uzależnień od substancji psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych wśród młodzieży. 8. Zaburzenia w kontekście szkolnym i społecznym – 3 godziny Problemy psychiczne związane z funkcjonowaniem dziecka w rodzinie i szkole – system i środowisko, wsparcie psychologiczne. 9. Zaburzenia rozwojowe i intelektualne – 3 godziny Diagnoza zaburzeń autystycznych, ADHD, upośledzeń intelektualnych oraz wsparcie terapeutyczne.
Metody dydaktyczne: • Wykład z prezentacją multimedialną (Efekty: W1, W2) • Dyskusje moderowane (Efekty: K2) • Analiza przypadków klinicznych (Efekty: U1, U2) • Symulacje diagnostyczne (Efekty: U1, U2)
|
W cyklu 2024/25_Z:
Tematyka zajęć: 1. Wprowadzenie do psychopatologii dzieci i młodzieży – 3 godziny Definicje, epidemiologia zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży, wprowadzenie do klasyfikacji ICD-10, ICD-11, DSM-5, programy zdrowotne w obszarze zdrowia psychicznego. 2. Zaburzenia zachowania i emocji w okresie dzieciństwa i dorastania – 3 godziny Przegląd najczęstszych zaburzeń zachowania, m.in. ADHD i zaburzenia opozycyjno-buntownicze, oraz metody ich diagnozy i leczenia. 3. Zaburzenia afektywne u dzieci i młodzieży – 3 godziny Diagnoza i terapia choroby afektywnej dwubiegunowej i depresji w młodym wieku. 4. Schizofrenia dziecięca i zaburzenia psychotyczne – 3 godziny Diagnoza i leczenie schizofrenii oraz innych zaburzeń psychotycznych u dzieci i młodzieży. 5. Zaburzenia lękowe i stresowe – 3 godziny Diagnoza zaburzeń lękowych, PTSD, fobii i lęku separacyjnego. 6. Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży – 3 godziny Anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania. Diagnoza i leczenie. 7. Zaburzenia związane z uzależnieniami – 3 godziny Problemy uzależnień od substancji psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych wśród młodzieży. 8. Zaburzenia w kontekście szkolnym i społecznym – 3 godziny Problemy psychiczne związane z funkcjonowaniem dziecka w rodzinie i szkole – system i środowisko, wsparcie psychologiczne. 9. Zaburzenia rozwojowe i intelektualne – 3 godziny Diagnoza zaburzeń autystycznych, ADHD, upośledzeń intelektualnych oraz wsparcie terapeutyczne.
Metody dydaktyczne: • Wykład z prezentacją multimedialną (Efekty: W1, W2) • Dyskusje moderowane (Efekty: K2) • Analiza przypadków klinicznych (Efekty: U1, U2) • Symulacje diagnostyczne (Efekty: U1, U2)
|