Psychologiczne aspekty budowania wizerunku z uwzględnieniem social mediów WF-PS-N-PWSM
Wprowadzenie do psychologii mediów społecznościowych
Budowanie wizerunku osobistego w środowisku cyfrowym
Autentyczność a wizerunek online.
Psychologiczne aspekty budowania autorytetu w internecie
Psychologia zaangażowania i interakcji na platformach społecznościowych
Zarządzanie kryzysowe wizerunkiem na mediach społecznościowych
Etyka i prywatność w mediach społecznościowych
Studium przypadku naruszeń etycznych w mediach społecznościowych.
Psychologia wpływu społecznego online
Praca nad projektem indywidualnym i prezentacja projektów indywidualnych.
Praca nad projektem końcowym
Prezentacja projektów końcowych.
Podsumowanie i dyskusja końcowa
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student rozumie psychologiczne aspekty mediów społecznościowych:
Student posiada umiejętność budowania autentycznego wizerunku:
Student dysponuje wiedzą na temat zarządzania kryzysem wizerunkowym
Student rozumie etyczne wyzwania związane z korzystaniem z mediów społecznościowych.
Kryteria oceniania
Prezentacje Grupowe:
Jakość prezentacji (jasność, zrozumiałość) - 30 pkt.
Zrozumienie i wykorzystanie teorii psychologicznych - 20 pkt.
Praktyczne zastosowanie wiedzy w analizie przypadku - 25 pkt.
Umiejętność odpowiedzi na pytania i prowadzenie dyskusji - 15 pkt.
Kreatywność i innowacyjność - 10 pkt.
Projekty Indywidualne:
Istotność tematu projektu - 15 pkt.
Zrozumienie i wykorzystanie teorii psychologicznych - 20 pkt.
Praktyczne zastosowanie w budowaniu wizerunku - 25 pkt.
Etyka i ochrona prywatności - 15 pkt.
Jakość prezentacji projektu (jeśli dotyczy) - 15 pkt.
Kreatywność i oryginalność - 10 pkt.
Aktywność w Klasie i Zaangażowanie:
Uczestnictwo w dyskusjach - 20 pkt.
Aktywność w praktycznych ćwiczeniach - 15 pkt.
Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi - 15 pkt.
Zaangażowanie w projekty grupowe - 20 pkt.
Terminowość i jakość pracy domowej - 15 pkt.
Inicjatywa w interakcjach z innymi studentami - 15 pkt.
Literatura
Diomidous M, Chardalias K, Magita A, Koutonias P, Panagiotopoulou P, Mantas J. (2016) Social and Psychological Effects of the Internet Use. Acta Inform Med. Feb;24(1)
Ehrenberg, A., Juckes, S., White, K. M., & Walsh, S. P. 2008. “Personality and self-esteem as predictors of young people’s technology use.” Cyberpsychology and Behavior 11: 739–741.
Ellison, Nicole, Rebecca Heino, and Jennifer Gibbs. 2006. "Managing impressions online: Selfpresentation processes in the online dating environment." Journal of Computer-Mediated Communication 11: 415-441.
Fox, Jesse, and Margaret C. Rooney. 2015. "The Dark Triad and trait self-objectification as predictors of men’s use and self-presentation behaviors on social networking sites." Personality and Individual Differences 76: 161-165.
Keles, B., McCrae, N., & Grealish, A. (2019). A systematic review: the influence of social media on depression, anxiety and psychological distress in adolescents. International Journal of Adolescence and Youth, 25:1, 79-93,
Primack, B. A., Shensa, A., Sidani, J. E., Whaite, E. O., Lin, L. Y., Rosen, D., Colditz, J. B., Radovic, A., & Miller, E. (2017). Social Media Use and Perceived Social Isolation Among Young Adults in the U.S. American Journal of Preventive Medicine, 53(1), 1-8.
Linares, Kevin, et al. 2011. "A second life within Second Life: Are virtual world users creating new selves and new lives?" International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning (IJCBPL) 1: 50-71.
Marcus, B., Machilek, F., & Schutz, A. 2006. “Personality in cyberspace: personal web sites as media for personality expressions and impressions.” Journal of Personality and Social Psychology 90: 1014-1031.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: