WM: Pamiętanie i zapominanie WF-PS-N-PIZA
Celem zajęć jest zapoznanie studentów oraz wyjaśnienie jak powinna przebiegać szczegółowa analiza i interpretacja procesów pamięciowych z perspektywy różnych teorii wypracowanych w ramach eksperymentalnej psychologii poznawczej. W trakcie kursu wyjaśnione zostaną różnice w perspektywie systemowej i procesualnej ujmowania zjawisk i efektów pamięciowych.
Celem zajęć jest także motywowanie studentów do samodzielnego uzupełniania i pogłębiania wiedzy uzyskanej na wykładach, w szczególności do sięgania do specjalistycznych czasopism naukowych prezentujących najnowsze badania w dziedzinie psychologii pamięci.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - zna i rozumie, na czym polega odmienność interpretacji zjawisk pamięciowych z perspektywy procesualnej i systemowej
W2 - zna i rozumie, na czym polega oraz jak powinna
przebiegać szczegółowo analiza i interpretacja pamięci epizodycznej z perspektywy teorii Tulvinga i Conwaya
W3 - zna i rozumie, na czym polega oraz jak powinna
przebiegać szczegółowo analiza i interpretacja pamięci rozpoznawczej z perspektywy dualnych teorii pamięci
W4 - zna i rozumie mechanizmy zapamiętywania i zapominania opisywane w badaniach fałszywej pamięci, monitorowania źródła i efektów generowania i testowania
K1 - jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student wykazuje się rozległą wiedzą dotyczącą specyfiki podejścia procesualnego i systemowego w interpretacji zjawisk pamięciowych (W1)
Student potrafi wymienić założenia oraz precyzyjnie wskazać specyficzne elementy różnych teorii pamięci epizodycznej (W2)
Student rozumie zakładane mechanizmy, poszczególnych dualnych teorii pamięci, rozumie różnice między nimi, wskazuje badania empiryczne i metody specyficzne dla dualnych teorii pamięci rozpoznawczej (W3)
Student rozumie i wskazuje jakie mechanizmy odpowiadają za zjawiska fałszywej pamięci i monitorowania źródła informacji . Podaje wyjaśnienia i zna wyniki badań nad efektami generowania i testowania (W4)
Korzysta i rozumie artykuły z literatury przedmiotu (K1)
Na ocenę dobrą:
Student wykazuje się wiedzą dotyczącą specyfiki podejścia procesualnego i systemowego w interpretacji zjawisk pamięciowych (W1)
Student potrafi wymienić założenia różnych teorii pamięci epizodycznej (W2)
Student rozumie zakładane mechanizmy poszczególnych dualnych teorii pamięci, wskazuje główne badania empiryczne dualnych teorii pamięci rozpoznawczej (W3)
Student rozumie i wskazuje jakie mechanizmy odpowiadają za zjawiska fałszywej pamięci i monitorowania źródła informacji . Zna wyniki badań nad efektami generowania i testowania (W4)
Korzysta z artykułów z literatury przedmiotu (K1)
Na ocenę dostateczną:
Student wykazuje się wiedzą dotyczącą głównych różnic między podejściami procesualnym i systemowym w interpretacji zjawisk pamięciowych (W1)
Student potrafi wymienić główne założenia najważniejszych teorii pamięci epizodycznej (W2)
Student wymienia poszczególne dualne teorie pamięci i rozumie czym różnią się od teorii zakładających istnienie jednego procesu pamięciowego (W3)
Student zna podstawowe mechanizmy odpowiedzialne za zjawiska fałszywej pamięci i monitorowania źródła informacji . Zna wyniki badań nad efektami generowania i testowania (W4)
Korzysta z mniej zaawansowanych artykułów z literatury przedmiotu (K1)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: