Ćwiczenia z psychologii rewalidacyjnej 2 WF-PS-N-PERC2
Z doświadczeń ubiegłych lat wynika że najbardziej efektywnymi - w opinii studentów - jest bezpośredni udział studentów w pracy opiekuńczo - dydaktycznej na wybranym przez studenta uczniu z określonym rodzajem niepełnosprawności, ten rodzaj ćwiczeń charakteryzujący sie dłuższym okresem współpracy z wybranym przypadkiem pozwala na głębszą refleksję psycho-pedagogiczną, ten rodzaj ćwiczeń terenowych jest lepszą forma poznania dziecka /osoby niepełnosprawnej w porównaniu do wizytujących hospitacji
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Obowiązkowy poprzednik
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza : Student wie czym zajmuje się psychologia rewalidacyjna, dysponuje wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu, zna główne jej nurty.
Umiejętności : Student rozumie zasady nawiązania kontaktu z drugą osobą, umie przeprowadzić wywiad terapeutyczny, stworzyć ramowy plan terapii, potrafi zaproponować techniki i metody terapeutyczne odpowiednie dla danej formy dysfunkcji.
Kompetencje : Student wykazuje otwartość i wrażliwość na drugą osobę, zachowuje ostrożność, odpowiedzialność i krytycyzm w formułowaniu swoich ocen, wykazuje kreatywność w poszukiwaniu metod pomocy.
Kryteria oceniania
(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja chorych psychicznie, nie zna zasad jej stosowania.
(3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji chorych psychicznie, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu.
(4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji chorych psychicznie, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń.
(5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja chorych psychicznie, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom.
obecność,
sprawdzian wiedzy,
sprawozdanie z udziału w środowiskowym domu samopomocy.
Literatura
Bouras N. Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie. Wrocław, 2010
Dykcik W., Pedagogika specjalna, Poznań 2002
Kowalik ST., Psychologia rehabilitacji, Wyd. Scholar, 2007
Zabłocki K., Brejnak W., Wybrane problemy dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w procesie edukacji, UKSW 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: