Seminarium przedmiotowe z psychologii pracy i stresu 2 WF-PS-N-ORPS2
Student wybiera interesujący go temat z zakresu psychologii pracy i stresu.
Ponadto proponuje:
1). literaturę, którą wykorzysta do realizacji zaproponowanego tematu,
2). na podstawie przeanalizowanej literatury sformułuje pytania, hipotezy badawcze,
3). zaproponuje grupę badawczą (eksperymentalną, kontrolną),
4). zaproponuje metody badań adekwatne do postawionych pytań, hipotez,
5). przeprowadzi badania,
6). dokona analizy uzyskanych wyników,
7). przeprowadzi dyskusję wyników,
8). wskaże wykorzystaną literaturę.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Obowiązkowy poprzednik
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efektem seminarium jest realizacja pracy naukowej, która składa się z części teoretycznej oraz empirycznej.
Kryteria oceniania
Ocenie będzie podlegała część teoretyczna i empiryczna pracy, uwzględniając:
1) adekwatność wykorzystanej literatury w odniesieniu do zaproponowanego tematu,
2) sposób analizy tematu,
3) trafność postawionych pytań, hipotez badawczych,
4) dobór metod badawczych,
5) dobór osób do badań,
6) sposób przeprowadzenia badań,
7) sposób prezentacji i analizy uzyskanych wyników,
8) dyskusję uzyskanych rezultatów w odniesieniu do postawionych pytań, hipotez badawczych,
9) przestrzeganie zasad edycji prac naukowych,
10) innowacyjność tematu.
Metody oceny:
• semestralna praca pisemna - termin oddania- drugi tydzień 05.2021r.,
• przygotowanie i zaprezentowanie referatu, wg grafiku dla grupy dziekańskiej,
Kryteria oceniania:
• semestralna praca pisemna - (0 ÷ 50 punktów],
Skala ocen:
dst.: 20- punktów,
dst+: 21-30 punktów,
db: 31-40 punktów,
db+: 41-45 punktów,
bdb: 46-50-punktów
Literatura
- Cieciuch J., Harasimczuk J., Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri, 2013, http://liberilibri.pl/sites/default/files/https://usosweb.uksw.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/edytujPrzedmiot&prz_kod=WF-PS-N-ORPS2&callback=g_ccc08b2cStandardy%20APA-PL.pdf , http://www.athenaeum.umk.pl/pliki/APA.pdf,
- Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, e-book,
- Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, http://katedra.uksw.edu.pl/dydaktyka/seminaria/przew_pis_pracy_nauk.pdf,
- Szrajda, J., Tudorowska, M., Kujawski, S., Weber-Rajek, M., Sygit-Kowalkowska E., Kobos Z., Słomko J., Tafil-Klawe M., Zalewski P. (2017). The Big Five personality and temperamental traits and its correlation with styles of coping with stress in the fire brigade officers. Journal of Education Culture and Society, 8(2), 163-173.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: