Optymalizacja rozwoju człowieka WF-PS-N-ORC
Przedmiot ma na celu jest przekazanie wiedzy odnośnie założeń i formy prowadzenia diagnozy funkcjonalnej w oparciu o Międzynarodową Klasyfikację Zdrowia i Niepełnosprawności (International Classification of Functioning, Disability and Health - ICF). Studenci będę mieli okazję zapoznać się z metodami i narzędziami planowania oddziaływań wspierających zmierzających do zoptymalizowania funkcjonowania człowieka (m.in w oparciu o model rehab-cycle).
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Student rozumie specyfikę psychologii rozwoju człowieka i jej optymalizacji,
- Student posiada wiedzę na temat różnych koncepcji i teorii z zakresu psychologii rozwoju człowieka, umie je identyfikować i nawiązać do praktyki psychologicznej
- Student zna podstawowe metody oceny różnych obszarów rozwoju człowieka, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną
Umiejętności:
- Student potrafi określić harmonijny oraz nieharmonijny rozwój człowieka
- Student potrafi interpretować wyniki badań naukowych
Kompetencje
- Student ma świadomość zalet oraz wad diagnozy funkcjonalnej
- Student zdaje sobie sprawę z istoty prowadzenia diagnozy funkcjonalnej opartej na klasyfikacji ICF
Kryteria oceniania
Metoda oceniania:
Prace zaliczeniowe w trakcie semestru.
Kryteria oceniania:
na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze zna i rozumie rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; bardzo dobrze orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów funkcjonowania
na ocenę 4 (db): student dobrze zna i rozumie rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; dobrze orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów funkcjonowania
na ocenę 3 (dst): student w wystarczającym stopniu poznał i zrozumiał rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; w wystarczającym stopniu orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów funkcjonowania
na ocenę 2 (ndst.): student nie ma wystarczającej wiedzy na temat roli procesów psychicznych oraz kierunków ich rozwoju; nie orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów rozwoju psychicznego
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: