Zarządzanie kapitałem intelektualnym 2 WF-PS-N-KPPKI2
Na zajęciach zostaną omówione uwarunkowania formalne, prawne i merytoryczne funkcjonowania zawodowego psychologów, zależnie od profilu zatrudniającej, placówki, instytucji, firmy. Ponadto studenci zapoznają się z zasadami zdobywania specjalistycznych uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej w zakresie psychologii transport oraz i badań diagnostycznych i orzeczniczych pracowników służb ochrony mienia i osób. Omówiona zostanie również organizacja i warunki zarejestrowania działalności gospodarczej w zakresie usług psychologicznych.
W cyklu 2021/22_L:
Na zajęciach zostaną omówione uwarunkowania formalne, prawne i merytoryczne funkcjonowania zawodowego psychologów, zależnie od profilu zatrudniającej, placówki, instytucji, firmy. Ponadto studenci zapoznają się z zasadami zdobywania specjalistycznych uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej w zakresie psychologii transport oraz i badań diagnostycznych i orzeczniczych pracowników służb ochrony mienia i osób. Omówiona zostanie również organizacja i warunki zarejestrowania działalności gospodarczej w zakresie usług psychologicznych. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Obowiązkowy poprzednik
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1: student zna podstawową terminologię psychologiczną z zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym,
EK 2: student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym,
EK 3: student posiada wiedzę na temat najważniejszych zagadnień związanych z problematyką z zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym.
Umiejętności:
EK 4: student potrafi analizować i prezentować problemy zagadnień związanych z problematyką zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym,
EK 5: student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia związane z problematyką zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym,
EK 6: student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji związanych z problematyką zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym.
Kompetencje:
EK 7: student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu zagadnień związanych z zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym,
EK 8: student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne na temat zagadnień związanych z problematyką zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym.
Kryteria oceniania
a) Opis ECTS.
-aktywność na platformie e-learningowej -30 godz.
-przygotowanie do zajęć /praca domowa/ praca na podstawie e-learningowej -10 godz.
-przygotowanie i napisanie semestralnej pracy kontrolnej -20 godz.
b) warunki zaliczenia przedmiotu
• semestralna praca kontrolna w postaci eseju, termin oddania- drugi tydzień 05.2021r.,
Metody oceny:
• semestralna praca kontrolna w postaci eseju (0 ÷ 50 punktów],
Skala ocen:
dst.: 20- punktów,
dst+: 21-30 punktów,
db: 31-40 punktów,
db+: 41-45 punktów,
bdb: 46-50-punktów
Kryteria oceny:
ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w zarządzaniu kapitałem intelektualnym, bardzo dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej kapitału intelektualnego, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w ocenie kapitału intelektualnego;
ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w kapitału intelektualnego, dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej kapitału intelektualnego, dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane ocenie kapitału intelektualnego
ocena dostateczna (3) –; student słabo orientuje się w nowoczesnych metodach badań w kapitału intelektualnego, słabo zna bazy danych literatury dotyczącej kapitału intelektualnego, słabo dobiera i wykorzystuje metody badań stosowane w ocenie kapitału intelektualnego
ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w nowoczesnych metodach badań kapitału intelektualnego, nie zna bazy danych literatury dotyczącej kapitału intelektualnego, nie potraf dobrać i wykorzystać metody badań stosowane w ocenie kapitału intelektualnego;
Literatura
Dzienniki Ustaw – dotyczące badań psychologicznych,
Golnau W., Kalinowski M., Litwin J., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Fachowe CeDeWu, Warszawa 2004,
Konecki K., Headhunting- Łowcy głów, Alfa-Wero, Warszawa 1998,
Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, W.N. PWN, Warszawa 2006,
Ledzińska M., Zajenowski M., Stolarski M., Temperament i poznanie,
Lipka Anna, W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005,
Samól J., Pojęcie kapitału ludzkiego w opinii menedżerów personalnych, Kapitał ludzki, 2012/2, 193-2004,
Smółka P., Kompetencje społeczne, metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wolters Kluwer, Warszawa 2016,
WN "Scholar", Warszawa 2013,
Wyrzykowska B., Pomiar kapitału ludzkiego w organizacji, Kapitał Ludzki 2008/66, 159-170,
LEX
Strony WWW.
Suchar M., Zarządzanie personelem w praktyce, Ośrodek Doradzctwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2007,
Witkowski S., Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, Wyd. U Wr. Wrocław 2000,
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.
Sekuła Z., Struktury wynagradzania pracowników, Wolters Kluwer business, Warszawa 2013,
Ryszard Stocki (red.) Aleksandra Bławat, Anna Drobny, Grzegorz Żmuda, Piotr Prokopowicz, Dialog organizacyjny, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011
Absolvent Talent Days
W cyklu 2021/22_L:
1) Dzienniki Ustaw – dotyczące badań psychologicznych, |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: