Komunikacja społeczna WF-PS-N-KMSP
Uwaga - zajęcia zostaną zblokowane!
Zajęcia 1
- Co to jest reklama społeczna?
- Różnice pomiędzy reklamą społeczną i komercyjną.
- Mieszanka marketingowa: produkt, cena, dystrybucja, promocja.
- Egocentryzm reklamy społecznej: reklama społeczna jako element promocji.
Zajęcia 2
- Grupa docelowa kampanii społecznych.
- Strategia segmentacji i pozycjonowania.
- Liczą się tylko obietnice: korzyści jako najważniejszy element komunikacji społecznej.
- Analiza wybranych kampanii społecznych pod względem założeń strategicznych.
Zajęcia 3
- Cause related marketing, czyli marketing na rzecz sprawy.
- Przykłady i definicja marketingu na rzecz sprawy.
- CRM: altruizm czy brudny interes?
Zajęcia 4
- Metody badania reklamy społecznej.
- Eksploracyjne badania jakościowe.
- Pretest reklamy społecznej.
- Badania skuteczności kampanii społecznych.
Zajęcia 5
- Kwestia kwestionariusza do badania skuteczności kampanii społecznych.
- Pisanie kwestionariusza.
Zajęcia 6
- Modele komunikacji i perswazji w reklamie społecznej.
- Informacje czy emocje?
- Petty i Cacioppo (ELM) w reklamie społecznej.
Zajęcia 7
- Jakie jest optymalne natężenie negatywnych emocji w reklamie społecznej?
- Jakie czynnik moderują wpływ negatywnych emocji?
Zajęcia 8
- Perswazja jawna i utajona w reklamie społecznej.
Zajęcia 9
- Koń trojański czy centralny atak?
- „Jedna drużyna” jako sposób zmiany postaw wobec stygmatyzowanych grup
Zajęcia 10
- Obiecywać niebo czy straszyć piekłem? Karać czy nagradzać?
- Empatia jako środek perswazji.
- Kto powinien reklamować ideę? Bohater reklamy społecznej.
Zajęcia 11
- burza mózgów
- reklama telewizyjna i uwarunkowania jej skuteczności
Zajęcia 12
- myślenie lateralne
-outdoor
- wpływ reklamy zewnętrznej na bezpieczeństwo jazdy
Zajęcia 13
- synektyka
- reklama wirusowa i uwarunkowania jej skuteczności
Zajęcia 14
- "O"-heurystyka i zdolności poznawcze w tworzeniu reklam
- reklama prasowa
Zajęcia 15
Propaganda dobrych serc a etyka
:
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 teorie naukowe z zakresu marketingu i komunikacji społecznej
U01 zidentyfikować problem społeczny, zaplanować jego badanie, zinterpretować jego rezultaty i zaaplikować w działaniach marketingowych
U02 zaplanować strategię komunikacji społecznej
K04 odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się marketingiem społecznym, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu
Kryteria oceniania
Pisemna praca wykonywana podczas zajęć (plan kampanii społecznej, uwarunkowania psychologiczne skuteczności, projekt komunikatu perswazyjnego). Kryteria oceny: poprawność, oryginalność, zaangażowanie.
Literatura
Adkins, S. (1999). Cause Related Marketing. Butterworth, Heinemann.
Bagozzi, R. P., & Moore, D. J. (1994). Public Service Advertisements: Emotions and Empathy Guide Prosocial Behavior. Journal of Marketing, 58, January, 56-70.
Keller, P. A., & Block, L. G. (1996). Inreasing the Persuasiveness of Fear Appeals: The Effect of Arousal and Elaboration. Journal of Consumer Research, vol. 22, March, 448-459.
King, W. K., & Reid, L. N. (1990). Fear Arousing Anti-Drinking and Driving PSAa: Do Physical Injury Threats Influence Young Adults? In J. Leigh & C. Martin (Ed.), vol. 2, 155-175.
Maison, D. (2003). Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.
Maliszewski, N. (2005). Koń trojański w reklamie społecznej. Warszawa: Medical Tribune.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: