WM: Autoprezentacja - uwarunkowania, style, atrakcyjność WF-PS-N-AUSA
1.Główne koncepcje autoprezentacji: E. E.Jonesa i B. Schlenkera
2. Obronne i asertywne taktyki autoprezentacyjne
3. Zjawisko internalizacji autoprezentacji
4. Automatyczne i kontrolowane zachowania autoprezentacyjne
5. Zachowania autoprezentacyjne kobiet i mężczyzn
6.Rola lęku społecznego i samooceny w autoprezentacji
7. Rola samoświadomości i sposobu konstruowania Ja w autoprezentacji
8.Efektywność ingracjacji i samopromocji: uwarunkowania i różnice płciowe
9.Autoprezentacja samoutrudnieniowa
10.Autoprezentacja osób z zaburzeniami psychicznymi
11. Autoprezentacja w sytuacji zakłopotania
12. Rola urody i autoprezentacji w kreowaniu atrakcyjności interpersonalnej w związkach intymnych oraz koleżeńskich
13. Autoprezentacja w sytuacji pracy
14. Autoprezentacja w sytuacji randki
15. Autoprezentacja dzieci w wieku przedszkolnym
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_L: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2020/21_L: fakultatywny dowolnego wyboru |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Zna podstawowe teorie autoprezentacji
2. Potrafi zidentyfikować podstawowe taktyki autoprezentacyjne
3. Potrafi opisać różnice indywidualne w zakresie autoprezentacji
4.Zna badania dotyczące autoprezentacji
w różnych sytuacjach życiowych
4. Zna badania dotyczące efektywności autoprezentacji
Umiejętności
1. czyta ze zrozumieniem artykuły na temat autoprezentacji
2. identyfikuje zachowania autoprezentacyjne w swoim otoczeniu
3. dostrzega dobre i złe strony autoprezentacji
4. potrafi zaprojektować badania dotyczące autoprezentacji
Kompetencje
1. potrafi prezentować się w atrakcyjny sposób
2. rozumie własne zachowania autoprezentacyjne
3. jest krytyczny wobec zachowań innych
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny stacjonarny lub na platformie Moodle - test.
Oceny
2 – nie zna podstawowych teorii oraz taktyk autoprezentacyjnych
3 – zna niektóre teorie i taktyki autoprezentacyjne, nie zna badań dotyczących efektywności autoprezentacji
4 – zna teorie, taktyki autoprezentacji oraz część badań dotyczących różnic indywidualnych oraz efektywności autoprezentacji
5 – zna teorie autoprezentacji, rodzaje autoprezentacji i czołowe badania; rozumie metodologię badań oraz ich ograniczenia
Literatura
Stojanowska, E. Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania. Wydawnictwo UKSW, Warszawa, 2010.
Stojanowska, E. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Wydawnictwo APS, Warszawa, 2002.
Szmajke, A. (1999).Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Wydawnictwo Ursa Consulting, Olsztyn.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
ukończony kurs z psychologii społecznej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: